14 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Elevii de clasa a VI-a au intrat în focul evaluărilor
Elevii de clasa a VI-a au intrat în focul evaluărilor
100 de elevi din judeţul Galaţi au participat ieri la evaluarea cunoştinţelor dobândite până în clasa a VI-a. Elevii de la Şcoala nr.5 Tecuci şi de la Şcoala Rădeşti au primit o broşură cu teste de limba română, matematică şi limbă străină (engleză sau franceză), pe care au rezolvat-o în 80 de minute. Prima secvenţă a durat 45 de minute, urmată de o pauză, apoi, secvenţa a doua, care s-a întins tot pe un interval de 45 de minute. Elevii nu au mai scris pe foi de examen, ci direct în broşură, primind suplimentar doar ciorna ştampilată. Aceştia şi-au completat datele personale pe această broşură, care nu a fost secretizată. „Testele nu au fost administrate de către profesorii de la clasă, ci de către alte cadre didactice, care nu sunt de specialitate, fiind corectate într-un centru unic, stabilit de către inspectorul de specialitate (la Grupul Şcolar „Radu Negru”), de către o comisie din care, de asemenea, nu fac parte învăţătorii de la clasă, utilizând un caiet de itemi şi de punctaje”, a declarat Nicoleta Crânganu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Galaţi.
Elevii nu primesc note la evaluare
Rezultatele evaluării nu vor fi făcute publice, în sensul că elevii nu vor primi note pentru ele. Ele vor fi transmise la Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), care, pe baza eşantioanelor primite din ţară, va stabili nivelul de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi pe care le deţin elevii din acest segment de vârstă. Elevii care nu s-au putut deplasa la şcoală (din motive de sănătate sau altele) au primit testul acasă, după aceeaşi procedură utilizată, în mod frecvent, la examenele naţionale. Evaluarea s-a făcut strict eşantionat, fiind interzisă multiplicarea sau divulgarea testelor până la data încheierii întregii activităţi. Desfăşurat pentru prima dată în ţara noastră la clasa a VI-a, examenul nu urmăreşte nici ierarhizarea elevilor, nici stabilirea performanţelor individuale, ci identificarea nivelului de cunoştinţe al elevilor din acest segment de vârstă.


Articole înrudite