23 DECEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
“Desculţ în parc”, spectacol cu peste 1500 de reprezentaţii la New York, acum în premieră la Galaţi (GALERIE FOTO)
“Desculţ în parc”, spectacol cu peste 1500 de reprezentaţii la New York, acum în premieră la Galaţi (GALERIE FOTO)

Teatrul Dramatic “Fani Tardini” din Galaţi a pregătit o mare surpriză pentru spectatori, un spectacol care după cum spunea domnul Florin Toma, directorul teatrului, este “Un text celebru, clasic, o comedie bine scrisă, cu partituri ofertante pentru actori. Este şi motivul pentru care am optat pentru doua distribuţii. Opţiune care a însemnat un volum dublu de muncă din partea tuturor celor implicaţi... Totul a fost la limită şi cu multe provocări. În final, avem un spectacol de 2h şi 40 min, care aduce împreună generaţii diferite de actori care lucrează foarte frumos împreună!”.

“Desculţ în parc” este o comedie romantică scrisă de americanul Neil Simon. Piesa a avut premiera pe Broadway în 1963, cu Robert Redford şi Elizabeth Ashley în rolurile principale. A fost transformat într-un film în 1967, cu Redford şi Jane Fonda în rolurile principale. În 1968, pentru această piesă, Neil Simon a fost nominalizat la premiile “Writer Guild of America” pentru “Cel mai bun scriitor american de comedie”. Reprezentaţiile au început la New York, în Biltmore Theatre pe 23 octombrie 1963 şi s-au încheiat pe 25 iunie 1967, după 1.530 de reprezentaţii. A fost cel mai longevivă creaţie a unui mare autor de texte dramatice şi clasată a zecea piesă non-muzicală din istoria Broadway-ului.
În 1969, Neil Simon câştiga 45.000 de dolari pe săptămână din munca sa, făcându-l cel mai de succes scriitor de pe Broadway din toate timpurile.

O tumultoasă poveste conjugală de la etajul 7 (într-un bloc fără lift), jucată cu  mult talent şi efervescenţă de cele doua echipe consecutive de actori, care au inclus  la spectacolul din 27 aprilie 2024 pe Ama Beschieru, Robert Ioan, Petronela Buda, Cristian Gheorghe, Ionuţ Moldoveanu, Vlad Ajder; pe 28 aprilie distribuţia 2 a fost formată din  Flavia Călin, Ciprian Braşoveanu, Ana Maria Ciucanu, Cristian Gheorghe, Vlad Ajder şi Ionuţ Moldoveanu.
Regia a fost semnata de Laura Moldovan, originară din Tîrgu Mureş, care începând de peste 10 ani, este prezentă într-o suită de spectacole care s-au bucurat de mare succes la nivel naţional, fapt dovedit şi prin multele premii câştigate (exemple fiind piesele “Noi Nu” – Teatrul ”Aureliu Manea“ Turda, “Autobahn”– Teatrul de Nord, Satu Mare, “Fat Pig”– Teatrul Dramatic “Fani Tardini” Galaţi şi “Nişte Fete”– Teatrul Naţional Tg-Mureş). Într-un interviu, Laura Moldovan îşi prezintă conceptul artistic astfel : “Teatrul are rolul lui aparte. Este un tip de experienţă unică. Nu îl poţi compara cu nimic. Experienţa comună, unică, de a te conecta cu nişte personaje cu care, pentru puţin timp, te identifici este unic. Asta modifică, tulbură, emoţionează. Şi asta fascinează. Teatrul e viu, cu lacrimă, cu zâmbet, cu emoţie, cu bucuria unei întâlniri” (Daily Magazine).

Referitor la piesa “Desculţ în parc”, cu premiera în aprilie 2024, doamna Laura Moldovan declară: “o poveste despre doi tineri căsătoriţi care învaţă primii paşi în doi, încercând să facă faţă provocărilor, care apar odată cu începuturile în carieră: mutatul într-o mică garsonieră din Manhatan, aflată într-un imobil fără lift, nevoia de atenţie a unei mame singuratice sau întâlnirilor imprevizibile cu un vecin excentric. Este o comedie care ne arată cum dragostea, atunci când este autentică, are forţa să salveze o relaţie sau să dea sens celor care sunt la vârsta a doua şi cărora le e frică să recunoască că tânjesc după iubire”.


Criticul de teatru John Lahr consideră că tema principală a lui Simon este „majoritatea tăcută”, dintre care mulţi sunt „frustraţi, nervoşi şi nesiguri”. Personajele lui Simon sunt plăcute şi uşor de identificat pentru public. Ei au adesea relaţii dificile în căsătorie, prietenie sau afaceri, deoarece „luptă să-şi găsească un sentiment de apartenenţă”. Potrivit biografului Edythe McGovern, există întotdeauna „o căutare implicită a soluţiilor la problemele umane”, Simon fiind capabil să se ocupe de subiectele serioase de îngrijorare, în timp ce reuşeşte în acelaşi timp să face oamenii să râdă.


Articole înrudite