Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Galaţi reaminteşte contribuabililor faptul că prin Spaţiul Privat Virtual (SPV), pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor/ANAF, pot obţine nemijlocit adeveriţa de venit, cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală precum şi alte documente.
Documentele fiscale se pot solicita prin intermediul serviciului Spaţiul Privat Virtual, accesând secţiunea Solicitări/ Eliberare documente.
De asemenea, prin intermediul Spaţiului Privat Virtual persoanele fizice (salariaţi) pot verifica modul în care angajatorii le declară contribuţiile sociale, accesând în Spaţiul Privat Virtual secţiunea Solicitări/Informaţii şi selectând la Tip document, D112Contrib.
După transmiterea cererilor, documentele solicitate se primesc în secţiunea Mesaje din SPV, în format PDF având ataşată semnătura electronică digitală calificată a Ministerului Finanţelor şi se deschid accesând PDF-ul din coloana Descarcare document.
”Ori de câte ori o instituţie sau autoritate publică trebuie să soluţioneze o cerere a unei persoane fizice sau juridice, iar pentru soluţionarea cererii legislaţia specifică prevede prezentarea unui certificat de atestare fiscală, a unei adeverinţe de venit sau a unui alt document cu privire la situaţia fiscală a persoanei în cauză, instituţia sau autoritatea publică are obligaţia să solicite certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit sau documentul respectiv utilizand sistemul informatic PatrimVen, pus la dispozitie de ANAF. În acest caz, persoana fizică sau juridică NU mai are obligaţia depunerii certificatului, adeverinţei sau documentului. Pentru eficientizarea activităţilor instituţionale şi evitarea deplasării contribuabililor la sediile unităţilor fiscale, recomandăm utilizarea serviciilor electronice puse la dispoziţie gratuit de ANAF”, explică şeful Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Galaţi, Cristian Mirică.