Avariile reţelei de termoficare, semn că sistemul cedează

Joi, 17 Decembrie 2015 00:00
Publicat în Știrea zilei
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Numărul mare de avarii la conductele de termoficare aparţinând SC Electrocentrale indică o problemă majoră: sistemul este învechit şi defect, motiv pentru care cedează în mod repetat. Din 22 noiembrie, de când s-a început, în mod oficial, furnizarea în Galaţi a agentului termic în sistem centralizat, şi până pe 16 decembrie, Electrocentrale a anunţat oficial nu mai puţin de cinci opriri ale furnizării căldurii către populaţie, din cauza apariţiei de avarii la conductele de distribuţie a căldurii. Din aceste cinci avarii, două au lăsat în frig toate cele circa 40.000 de apartamente (din estimările autorităţilor, deşi, se pare că în realitate ar fi vorba de sub 30.000 de apartamente) din oraş, racordate la sistemul centralizat de încălzire. Vorbim despre avariile produse pe 28 noiembrie şi pe 3 decembrie. În ambele cazuri, remedierea avariilor a durat mai bine de 24 de ore, iar până când caloriferele gălăţenilor s-au încălzit din nou au mai trecut alte 24 de ore (chiar 48 de ore în zona centrală a oraşului). În afară de cele două mari avarii care au lăsat zeci de mii de apartamente în frig, au mai avut loc alte trei avarii care au afectat diverse cartiere: pe 9 decembrie în zona Prefectură - Domnească, pe 11-12 decembrie în cartierul Ţiglina I şi pe 16 decembrie în cartierul Aurel Vlaicu. De fiecare dată Electrocentrale şi-a cerut scuze gălăţenilor pentru disconfortul creat, însă scuzele nu ţin de cald. Practic, în perioada 24 noiembrie – 16 decembrie, adică în 22 de zile, zeci de mii de apartamente au primit căldură doar aproximativ 10-11 zile. La această socoteală nu am contorizat avariile – cu zecile, săptămânal – care au apărut la reţelele de termoficare ale Calorgal, avarii care, de asemenea, au avut drept consecinţă sistări temporare în furnizarea apei calde şi căldurii în diverse blocuri din oraş.       Cine plăteşte pierderile?   Acum, gălăţenii se tem că vor plăti facturi irealist socotite, în condiţiile în care aproape jumătate din timpul care s-a scurs până acum au avut frig în loc de cald în apartamente. Totuşi, purtătorul de cuvânt al Calorgal, Mihai Costache, dă asigurări că “facturile vor fi adecvate numărului de ore şi gigacaloriilor livrate”. Potrivit acestuia, factura pe care Electrocentrale o va emite către Calorgal, pentru căldura livrată în luna decembrie, va ajunge la Calorgal în jurul datei de 4 ianuarie.  „Dacă acea factură nu va lua în seamă perioadele în care s-a sistat furnizarea agentului termic, atunci Calorgal va contesta factura şi va trimite calculul propriu, în care apar numărul real de ore în care s-a furnizat agentul termic dar şi gigacaloriile consumate”, spune Mihai Costache. La fel, la rândul lor, asociaţiile de proprietari au posibilitatea să conteste facturile pe care Calorgal le va emite către ele, a adăugat reprezentantul Calorgal.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu