Ziua fără sutien - No Bra Day Recomandat

Vineri, 15 Octombrie 2021 15:17
Publicat în Mozaic
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

„No Bra Day” nu este o sărbatoare. „Ziua fără sutien” este un memento pentru femei ca să-şi preţuiască sânii, să facă screening pentru cancer şi să practice auto-examinarea
În fiecare 13 octombrie, femeile sunt încurajate să meargă fără sutien , „No Bra Day”, fiind lansată de chirurgul plastician Mitchell Brown din Toronto, Canada, în 2011 ani pentru a promova conştientizarea cancerului de sân.
Sutienul are o istorie lungă ca accesoriu de modă şi îmbrăcăminte de susţinere, dar studiile valorii sale sunt neconcludente. Femeile sunt încurajate să meargă fără sutien în ziua respectivă - nu numai pentru a se elibera de un articol vestimentar constrictor, ci şi pentru a le alerta în legătură cu simptomele cancerului mamar, pentru a le reaminti să fie supuse controlului şi să efectueze autoexaminări regulate.

Istoria sutienului

De la panglicile de comprimare a sânilor folosite în Grecia antică până la corsetele metalice strânse în secolul al XIX-lea, călătoria către sutien aşa cum o ştim astăzi a fost lungă. Jurnalista Lijia Zhang, membru fondator al primului grup feminist din China, spune că, înainte de inventarea sutienului, femeile chineze erau obligate să poarte un „shu xiong”, un brâu de modă veche pentru turtirea sânilor. „ Concluzia este că femeile ar trebui să aibă libertatea de a alege când şi unde să poarte un sutien - şi dacă să poarte unul”, spune Zhang.
Sutienul a fost brevetat în 1914 ca o brasieră (brassiere) fără spate de către socialista din New York, Mary Phelps Jacob, despre care se spune că l-a creat din nişte batiste şi o bucată de panglică roz din corset în timp ce se pregătea pentru un joc cu mingea. În vremurile moderne, sutienul a cunoscut faze de extremă popularitate, cum ar fi în deceniul sutienului „de forţă”, anii '80, când Madonna a dat tonul cu celebrele ei sutiene cu con. La începutul anilor '90, vânzările „Wonderbra” au explodat - nu în ultimul rând datorită campaniei de publicitate „Hello Boys” cu supermodelul Eva Herzigová, despre care se spune că ar fi provocat un accident de circulaţie, deoarece şoferii au fost distraşi de panourile publicitare.
Dar sutienul a avut şi el zile grele. În anii '60 şi '70, activistele feministe au îndemnat femeile să nu mai poarte sutiene ca o declaraţie de libertate şi putere. Şi în anii 2010, campania „Free the Nipple” la care s-au alăturat celebrităţi precum Rihanna, Chrissy Teigen şi Miley Cyrus - a abordat controversa că bărbaţii pot apărea topless în public, dar este considerat un comportament indecent atunci când femeile o fac.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu