Blocaj cu orele în sistemul de sănătate

Vineri, 18 Septembrie 2015 12:00
Publicat în Eveniment
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Ore în şir nu s-au acordat  servicii medicale în policlinici sau la medicii de familie ori reţete în farmacii deoarece, de vineri dimineaţă, sistemul unic integrat s-a blocat iar cardurile de sănătate nu au mai putut fi folosite. Abia în jurul prânzului sistemul s-a deblocat. Majoritatea pacienţilor s-au reprogramat, dar cei care au rămas fără pastile şi au avut nevoie urgent de reţete  au stat şi au aşteptat. 

„Stau de dimineaţă de la opt, că nu merge calculatorul să îmi bage cardul de sănătate. S-a blocat sistemul, aşa mi-a zis de la cabinet doamna doctor. Eu nu pot veni altădată. Stau aici şi aştept în faţa cabinetului, că am nevoie de pastile, eu sunt cardiacă, am hipertensiune şi nu am pastile, nu mai am nici una, deja de două zile. Astăzi neapărat îmi trebuie reţeta să iau pastilele, dar ce să fac, dacă nu merge calculatorul, că dacă nu este aici nu este nici acolo“, a spus una dintre pacientele aflate la coadă la medicul de familie. Din păcate, femeia a mai aşteptat încă o oră şi jumătate până la deblocarea sistemului. Medicii de familie erau şi ei nemulţumiţi  de ceea ce se întrâmplă. 

„De dimineaţă nu s-a acordat nicio consultaţie, din păcate, deoarece nu a mers sistemul. Situaţia este cruntă. Nu toţi pacienţii înţeleg că nu noi suntem de vină, deoarece s-a blocat sistemul, şi atunci unii se răzbună. Un coleg chiar mi-a spus că a fost agresat verbal de pacienţii care nu îl credeau că nu poate să le dea reţete. Nu este normal ce se întâmplă. Suferă în primul rând pacienţii, dar şi noi, pentru că, neputând valida cardul, nu primim bani“, a spus dr. Dumitru Mărăşescu, vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor Medicilor de Familie din România. 

În jurul ore 12, sistemul a fost repornit. Între timp, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Galaţi retrimitea în sistem , tuturor furnizorilor de servicii medicale, modalitatea de a oferi servicii medicale în lipsa cardului.,, S-a deblocat sistemul şi activitatea a fost reluată. Între timp, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a trimis un mail, pe care noi l-am retransmis furnizorilor noştri, în care se explica care este modalitatea prin care se lucrează cu sistemul nefuncţional. De fapt se foloseşte sistemul ca şi când ar fi funcţional, se păstrează amprenta cardului iar la repornirea sistemului, în 72 de ore, se introduce serviciul în sistem“, a precizat dr. Elena Vrabie, directorul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Galaţi.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu