Recenzie: „Geniul crimei”, o nouă premieră la Teatrul Dramatic „Fani Tardini” (FOTO) Recomandat

Luni, 18 Octombrie 2021 11:40
Publicat în Comunitate

Cele patru personaje principale se târăsc pe pământ, fiecare făcând un efort pentru a ajunge cu disperare la pistol. Deşi pare a fi o dramatică înfruntare între niste criminali, este un spectacol plin de acţiune, umor, muzică şi culoare. Un critic spunea despre spectacol că este o serie frenetică de gangsteri de comedie, o oră de râs şi o baie de sânge în care nu moare nimeni şi care fundamental are un set de caracteristici din benzile desenate.

Aici este firul narativ non-linear, eclectic, cu dialoguri spumoase, dirijate de Radu Horghidan, regizorul spectacolului „Geniul crimei”. Folosindu-se de textul canadianului George F. Walker, care a creat seria „Suburban motel”, şi dezvoltând una din piesele cele mai cunoscute, „Geniul crimei”, Radu Horghidan împreună cu echipa teatrului gălăţean au aplicat eticheta „şi acum e timpul pentru ceva complet diferit”.

În spectacol puteţi vedea tehnici teatrale tipice comediei „negre”, inovatoare, cum ar fi introducerea unui personaj scos complet din context, adică iepurele. Titlul „Geniul criminal” nu trebuie luat literal. De fapt, pentru infractori totul merge prost şi toţi au probleme serioase. Sunt departe de a fi nişte genii. Unul din ei declara în piesă: „Noi nu suntem proşti, suntem doar ghinionişti!”.

Spectacolul a fost prezentat în premieră, sâmbătă, 16 octombrie 2021, în sala mare a Teatrului Dramatic „Fani Tardini”. Echipa de „criminali” cu frică de moarte sunt cei care alcătuiesc echipa de şoc a teatrului: actorii Ştefan Forir, Răzvan Clopoţel, Elena Ghinea, Oana Mogoş şi Ionuţ Moldoveanu. Cel care a conceput scenografia şi costumele este Daniel Divrician.

„Acest proiect deschide seria noilor producţii pe care Teatrul Dramatic le va realiza în Stagiunea 2021/2022, despre care putem spune că va fi una încărcată de provocări artistice şi de surprize pentru marele public”, a declarat Florin Toma, directorul general al Teatrului Dramatic „Fani Tardini”.

VEZI FOTO, în Galeria de imagini de mai jos! ↓

Mai multe din această categorie: