„Am traversat un an plin de provocări, însă am reuşit să le facem faţă. O mare parte a eforturilor noastre a presupus intervenţia în cartiere, acolo unde nu s-a intervenit susţinut de foarte mulţi ani. În plus, soluţia pentru dezvoltarea oraşului nostru a fost şi rămâne atragerea de fonduri europene, capitol la care suntem printre cei mai buni. Toate proiectele realizate nu ar fi fost posibile fără susţinerea şi încrederea gălăţenilor pe care îi asigur că vom continua eforturile pentru dezvoltarea şi modernizarea oraşului nostru”, a declarat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.
Unul dintre proiectele de anvergură care a fost demarat anul acesta se referă la modernizarea străzilor Siderurgiştilor şi 1 Decembrie 1918; modernizarea liniilor tramvai şi a carosabilului străzilor Traian Vuia, Henri Coandă, Bld. George Coşbuc (pe tronsonul cuprins între str. H. Coandă şi str. Al. Măcelaru). Este vorba despre două proiecte care cumulează de aproximativ 40 de milioane de euro şi care, la final, vor duce la modernizarea unei importante axe rutiere din municipiul Galaţi. În acest moment lucrările sunt avansate pe străzile Siderurgiştilor, 1 Decembrie şi Traian Vuia şi vor începe în curând şi pe tronsonul menţionat al bulevardului George Coşbuc.
La capitolul infrastructură au fost punctate, anul acesta, câteva obiective importante, ce trebuie amintite. Este vorba despre finalizarea lucrărilor la prima parcare multietajată din Galaţi (9,8 mil. de lei), refacerea completă şi modernizarea pasajului subteran din centru (2.3 mil de lei) şi continuarea reabilitării străzii Brăilei, astfel încât, într-o etapă viitoare să fie modernizat şi ultimul tronson, cel cuprins între strada Roşiori şi Potcoava de Aur. Lucrări de refacere a infrastructurii au fost şi pe strada Domnească, pe tronsonul cuprins între strada Brăilei şi strada Gamulea (4,1 milioane de lei).
Au continuat lucrările de modernizare în interiorul cartierelor. Scopul principal la acest capitol rămâne demolarea vechilor garaje şi crearea de noi locuri de parcare. În 2020 au fost desfiinţate 424 de garaje în cartierele I.C. Frimu, Ţiglina II, Micro 39A, Micro 38, Mazepa II, Mazepa I, Micro 17; Micro 19, Centru, Siderurgiştilor Vest. Au fost înfiinţate astfel 828 de noi locuri de parcare, iar lucrările continuă pentru creşterea numărului acestora. În plus, au fost făcute lucrări de reparaţie la vechile parcări, fiind reabilitate astfel 3.390 de locuri de parcare.
Atragerea de fonduri europene a rămas şi anul acesta o soluţie eficientă pentru dezvoltarea oraşului. Dovadă sunt proiectele cele 42 de proiecte cu fonduri europene aflate în implementare, cu o valoare totală de 648,8 milioane de lei. Acestora li se adaugă 51 de noi proiecte depuse, cu o valoare de 273,5 milioane de lei. Astfel, valoarea totală a acestor proiecte, aflate în diverse stadii, este de peste 920 de milioane de lei.
Sănătatea rămâne un capitol important. În toate unităţile medicale aflate în subordinea Consiliului Local se derulează acum diverse proiecte cu finanţarea europeană pentru reabilitare şi modernizare. Dintre acestea pot fi amintite cele două proiecte de la Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii "Sf. Ioan” pentru modernizarea şi creşterea calităţii serviciilor medicale în valoare de aproximativ 5,5 milioane de euro. În plus faţă de investiţiile în infrastructura sanitară, municipalitatea a alocat 14,4 milioane de lei pentru combaterea a răspândirii virusului SARS COV2. Această sumă a fost direcţionată pentru achiziţia de aparate de testare, apărare civilă, învăţământ şi instituţii de cultură.
Transportul public de persoane a rămas şi în 2020 în topul priorităţilor administraţiei locale. În 2020 au fost semnate contracte importante ce vor duce în cele din urmă la îmbunătăţirea substanţială a calităţii acestor servicii. Este vorba despre livrarea a 20 de autobuze hibrid (33,6 milioane de lei) şi a 8 tramvaie noi (peste 44 de milioane de lei). Precizăm că Primăria municipiului Galaţi a mai depus o cerere de finanţare europeană prin intermediul Ministerul Dezvoltării pentru achiziţia a 10 tramvaie noi. Valoarea proiectului este de peste 80 de milioane de lei.