Ioana Tanase

Ioana Tanase

Disney a dezvăluit, săptămâna trecuta, în Las Vegas, la CinemaCon, primele imagini din continuarea filmului Avatar. Regizorul James Cameron a declarat că filmul va „împinge limitele a ceea ce poate face cinema-ul”.
Participanţii la CinemaCon au fost invitaţi să poarte ochelari 3D pentru a pătrunde în lumea „Avatar: The Way of Water” şi a se întoarce pe planeta Pandora unde i-au putut vedea pe locuitorii săi cu pielea albastră înotând şi zburând.
„Pot să vă asigur că a meritat aşteptarea”, a spus managerul de distribuţie Disney Tony Chambers, confirmând titlul ales pentru această a doua parte.
Publicul va trebui să aştepte până când „Doctor Strange in the Multiverse of Madness” va fi lansat pe 4 mai pentru a vedea aceste imagini. Trailer-ul va avea premiera exclusiv în cinematografe înaintea proiecţiei Marvel, potrivit Deadline.
„Avatar: The Way of Water” va fi lansat în decembrie anul viitor şi urmează alte trei părţi din această saga, al cărei film original a încasat aproximativ 2,8 miliarde de dolari de la premiera sa în 2009.
Fiecare parte va fi un film de sine stătător, cu propria intrigă. Cele patru episoade vor reprezenta „o saga epică şi mai mare”, a spus producătorul Jon Landau.

Official Trailer: https://youtu.be/dpUo6F6UDi8

Galerie foto, mai jos! ↓

Campionatul European de CS:GO (Euro CS:GO) este al doilea turneu european de CS:GO organizat în România şi va avea loc în perioada 5-10 iulie, la Oradea, în noua sală polivalentă Oradea Arena. Calificările europene vor desemna cea mai bună echipă europeană care va ajunge să se lupte pentru titlul de Campioană Mondială la finalul anului în Bali. Euro CS:GO este parte, alături de alte competiţii de CS:GO şi League of Legends, din Digital Crusade 2022, primul festival dedicat Esports-ului din România.

"Cel mai important lucru pentru noi este ca evenimentul Digital Crusade 2022 să reprezinte o piatră de temelie în dezvoltarea fenomenului Esports în România. Pentru ca acest lucru să se întâmple, ne-am axat pe trei elemente foarte importante, pe care le vom folosi pentru a măsura succesul acestui eveniment. În primul rând, experienţa de care va avea parte publicul, atât online, cât şi offline. În al doilea rând, nivelul de gameplay. Ne-am străduit să aducem cei mai buni jucători şi cele mai bine cotate echipe la care România are acces în momentul de faţă. În al treilea rând, nivelul producţiei va fi state-of-the-art. Este foarte important ca aceste trei elemente să funcţioneze şi să reprezinte cartea de vizită a României în scena internaţională de Esports. Vrem să arătăm că se poate şi la noi şi vrem ca publicul prezent la eveniment să aibă parte de o experienţă nemaiîntâlnită până acum", a spus Mihai Cotos, CEO al Digital Crusade.

Turneul naţional

În luna iunie vor avea loc calificările naţionale, care vor stabili echipa cea mai puternică să reprezinte România la Euro CS:GO 2022. Turneul de calificare local se va juca în cadrul evenimentului online Super Battles, organizat de Digital Crusade.

Calificările şi finala Euro CS:GO

După turneele naţionale realizate de fiecare stat în parte, prima întâlnire dintre cele peste 30 de ţări înscrise deja va avea loc tot în mediul online. Astfel, în luna iunie, timp de 2 zile echipele se vor confrunta pentru a stabili cele mai bune 16 echipe care vor ajunge în România.
În perioada 5-10 iulie, finala de la Oradea va desemna cea mai bună echipă din cele 16 care s-au remarcat în calificări. Prize pool-ul campionatului de CS:GO se ridică la 25.000 dolari.

Titlul de Campion Mondial şi premiile

Cele mai bune echipe de pe fiecare continent vor ajunge la finalul anului la Campionatul Mondial din Bali (Asia), unde se vor lupta pentru titlul de campioană mondială. Anul trecut, echipa românească OneTapGaming a ocupat locul 2 la Campionatul Mondial din Israel.

Digital Crusade 2022 aduce cel mai mare turneu de League of Legends din sub-estul Europei în România. Evenimentul Crusaders Crown pune faţă în faţă cele mai bune echipe din regiunea noastră. Opt echipe se vor duela pentru premiul de 12.000 de dolari în turneul de League of Legends cu cel mai ridicat nivel competiţional din istoria României. Cele mai bune echipe din Grecia, Liga Balcanică şi România au fost invitate să participe la Crusaders Crown, iar pasionaţii de League of Legends îşi vor putea măsura forţele împotriva celor mai buni jucători din regiune. Turneul are 3 etape de calificări destinate publicului, două dintre acestea fiind deschise tuturor jucătorilor europeni, în timp ce un turneu de calificare va fi dedicat exclusiv jucătorilor români.

6 competiţii de Esports în 5 zile de festival

Digital Crusade 2022 însumează 5 zile de eveniment şi 6 competiţii diferite. Pe lângă Campionatul European de CS:GO şi Crusaders Crown, vor mai avea loc alte patru competiţii: Super Battles (competiţie naţională de CS:GO), Esports Corporate Championship (campionate de LoL, CS:GO, Dota 2 şi FIFA dedicate angajaţilor gameri din România), Girl Gamer European Championship (campionat de LoL dedicat exclusiv fetelor) şi încă un turneu surpriză, care va fi anunţat în curând. Prize pool-ul total al acestor competiţii se ridică la peste 50.000 de dolari.

Digital Crusade este unul dintre cei mai mari organizatori de evenimente de Esports din România fondat în toamna anului 2018 la Cluj-Napoca. Cu o experienţă de peste 23 evenimente în domeniu, ce au avut loc în decursul a 3 ani, Digital Crusade pregăteşte în fiecare sezon noi competiţii dedicate gaming-ului, având ca misiune popularizarea fenomenului de Esports în România şi ridicarea constantă a standardul naţional din domeniu. Eveniment Digital Crusade 2022 este realizat în colaborare cu Romanian Esports League, Dăescu Borţun Olteanu şi Asociaţia pentru promovarea turismului din Oradea şi Regiune (Visit Oradea).

Executivul a adoptat în şedinţa din data de 28 aprilie 2022 Metodologia de organizare şi funcţionare a creşelor şi a altor unităţi de educaţie timpurie antepreşcolară, iniţiată de Ministerul Educaţiei.
Documentul stabileşte principiile de organizare şi funcţionare a unităţilor de educaţie timpurie antepreşcolară, structura anului şcolar pentru aceste unităţi, tipurile de servicii oferite, modalitatea de înscriere, transfer, scoatere din evidenţă a copiilor în/din unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară, precum şi conţinutul educativ al activităţii de educaţie timpurie antepreşcolară. De asemenea,reglementează modalitaţile de asigurare a resursei umane, relaţia unităţilor de educaţie timpurie antepreşcolară cu părinţii şi comunitatea, monitorizarea activităţii şi finanţarea acestor unităţi.
Aprobarea acestei metodologiei asigură organizarea şi funcţionarea sistemului naţional de educaţie antepreşcolară pe baze eficiente şi predictibile, fiind eliminate inclusiv efectele perturbatoare produse de absenţa unui cadru legislativ unitar şi adecvat pentru educaţia timpurie.

Potrivit metodologiei, serviciile de educaţie timpurie antepreşcolară desemnează servicii integrate de educaţie, îngrijire şi supraveghere oferite copiilor antepreşcolari, pe timpul zilei, în 4 tipuri de unităţi/instituţii de educaţie timpurie antepreşcolară:
a) creşe arondate unei unităţi de învăţământ preşcolar cu personalitate juridică, cu program prelungit (creşa este un serviciu public sau privat cu misiunea de a oferi, pe timpul zilei, servicii integrate de educaţie, îngrijire şi supraveghere copiilor cu vârste cuprinse între 0 şi 3 ani).
b) creşe arondate unei unităţi de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică care are în componenţă nivel preşcolar, inclusiv creşele confesionale care solicită arondarea prin decizie a inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti;
c) creşe nearondate unei unităţi de învăţământ pentru care autorităţile administraţiei publice locale au calitatea de persoană juridică fondatoare şi care devin unităţi de învăţământ cu personalitate juridică şi sunt coordonate metodologic de inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti;
d) centre de zi cu grupe de antepreşcolari (centrele de zi nu au statut de unităţi de învăţământ, ci fac parte din categoria serviciilor sociale fără cazare oferite de furnizorii de servicii sociale acreditaţi, publici şi privaţi, cu misiunea de a asigura menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacităţilor copilului şi ale părinţilor săi).
Unităţile de educaţie antepreşcolară pot fi înfiinţate şi organizate în sistem public şi privat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară private se organizează cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a aceloraşi criterii, standarde şi indicatori de performanţă ce se aplică şi unităţilor de învăţământ publice. Acestea dispun de autonomie organizatorică şi economico-financiară, în conformitate cu reglementările legale referitoare la organizarea şi funcţionarea sistemului de învăţământ particular şi confesional.
Activitatea de educaţie antepreşcolară se organizează pe grupe de vârstă şi tipuri de program, în conformitate cu prevederile legale generale referitoare la organizarea sistemului de învăţământ preuniversitar.
Programul de funcţionare urmăreşte acoperirea nevoilor copiilor şi a părinţilor acestora şi poate fi flexibil.
Tipurile de program ce pot fi practicate sunt program normal (5 ore pe zi) şi program prelungit (10 ore pe zi). La nivelul aceleiaşi unităţi pot funcţiona şi grupe cu program normal şi grupe cu program prelungit.

În unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară se recomandă următoarea modalitate de organizare a efectivelor de copii:
a) grupa mică (copii de la 0 la 12 luni);
b) grupa mijlocie (copii de la 13 la 24 luni);
c) grupa mare (copii de la 25 la 36 luni).

Tipurile de servicii oferite de unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară sunt:
a) servicii de educaţie timpurie, realizate în baza unui curriculum naţional, centrat pe dezvoltarea fizică, cognitivă, emoţională şi socială a copiilor, respectiv pe remedierea timpurie a unor dificultăţi de adaptabilitate la mediul educaţional, de învăţare sau pe remedierea eventualelor deficienţe în dezvoltare.
b) servicii de îngrijire, protecţie şi nutriţie a copiilor;
c) servicii de supraveghere a stării de sănătate a copilului;
d) servicii complementare pentru copil şi familie, respectiv servicii de informare şi consiliere, de educaţie parentală, servicii de terapie logopedică, servicii de asistenţă psihopedagogică oferite de centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse sau servicii tip: centru de joacă, ludotecă etc.
Valorile şi misiunea unităţii de educaţie timpurie anteprescolară, programul de funcţionare, informaţiile cu privire la categoriile de personal şi atribuţiile acestora, drepturile şi obligaţiile părinţilor/reprezentanţilor legali vor fi aduse la cunoştinţa acestora de către conducerea unităţii, în momentul depunerii dosarului de înscriere, precum şi la încheierea contractului educaţional.

Locuitorii din sat Costi, comuna Vânători, au rămas fără apă potabilă în zilele de Paşte, din cauza unei avarii.

”Societatea APA CANAL S.A. Galaţi aduce la cunostinta clienţilor din Sat Costi, Comuna Vânători, că, din cauza unei avarii produse la un nod hidraulic din reţeaua de distribuţie, am fost nevoiti să procedăm la oprirea apei pe timpul nopţii (24 si 25 aprilie), pentru a nu pune în pericol infrastructura din zonă. În cursul zilei de 25 aprilie, împreuna cu Primaria Comunei Vânători s-au luat masuri provizorii de mentinere în functiune a sistemului, având în vedere perioada sărbătorilor de Paşti. De la primele ore ale acestei zile, personalul APA CANAL S.A. Galaţi a fost mobilizat în zonă şi va interveni pentru remedierea pe definitiv a avariei. Lucrările implică sistarea apei pentru clienţii din Sat Costi, până la remediere. Ne cerem scuze faţă de consumatorii afectaţi de sistarea apei potabile, mulţumim pentru înţelegere şi îi asigurăm că echipele care execută lucrările vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor şi reluarea furnizării apei potabile într-un interval cât mai scurt de timp”, informează societatea APA CANAL SA.

Preşedinta Republicii Moldova, Maia Sandu, a convocat pentru marţi, 26 aprilie 2022, o şedinţă a Consiliului Suprem de Securitate în legătură cu recentele incidente din regiunea transnistreană, anunţă Direcţia informare şi comunicare cu mass-media a Aparatului Preşedintelui Republicii Moldova într-un comunicat de presă transmis de Agerpres.

Potrivit sursei citate, Consiliul Suprem de Securitate se va întruni începând cu ora locală 13:00, la sediul preşedinţiei. După şedinţă, la ora locală 15:00, Maia Sandu va susţine un briefing de presă.Două explozii au avut loc marţi dimineaţă în localitatea Maiak, raionul Grigoriopol, din regiunea separatistă Transnistria din Republica Moldova, unde două turnuri de comunicaţie de la centrul de radio şi televiziune au fost aruncate în aer.

Prima explozie a avut loc la ora 6:40 şi a doua la 7:05. Nu au fost raportate victime.

Luni, sediul Serviciului de Securitate de la Tiraspol (MGB) a fost atacat cu lansatoare de grenade. Un obuz a fost găsit în apropierea clădirii. Ferestrele şi uşile sediului MGB au fost sparte, la fel şi ferestrele unor clădiri din apropiere.

Potrivit Biroului Politici de Reintegrare al Republicii Moldova, obiectivul urmărit este de a crea pretexte pentru tensionarea situaţiei de securitate în regiunea transnistreană, necontrolată de autorităţile constituţionale, mai scrie Deschide.md.

 

Serviciul de Informaţii şi Securitate (SIS) a transmis marţi un comunicat în legătură cu "evoluţiile situaţiei de securitate în regiunea transnistreană", potrivit Radio Chişinău.

 

"(...) instituţia şi-a intensificat eforturile de culegere de informaţii relevante pentru prevenirea acţiunilor ce pot afecta climatul de siguranţă a Republicii Moldova, inclusiv prin cooperarea proactivă cu instituţiile naţionale de forţă şi ocrotire a normelor de drept. (...) Totodată, îndemnăm societatea la calm şi la abţinerea de la distribuirea informaţiilor din surse neverificate, în special, a celor care incită la ură şi război. (...)", a anunţat SIS. 

 

Sursa foto: Twiter/OSINTdefender

Ministerul Sănătăţii a anunţat că vaccinarea anti-COVID se va face doar în cabinetele medicilor de familie, începând cu 1 iulie 2022, a anunţat Ministerul Sănătăţii. Măsura a fost adoptată într-o şedinţa de Guvern ce s-a desfăşurat pe data de 14 aprilie.

”Persoanele care se vaccinează împotriva COVID-19 cu schemă completă de vaccinare beneficiază de o alocaţie de hrană, în valoare totală de 100 lei, sub forma tichetelor de masă pe suport electronic, care se achiziţionează de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi se distribuie centrelor de vaccinare, cabinetelor medicilor de familie, ambulatoriilor de specialitate sau autorităţilor publice locale”, se arată într-un comunicat de presă al Guvernului.

Ordonanţa de urgenţă adoptată prevede mai multe măsuri legate de sistemul de sănătate, printre care se numără şi faptul că medicii de familie şi medicii din ambulatoriu pot acorda în continuare consultaţii medicale la distanţă pentru pacienţii cu afecţiuni cronice şi boli cu potenţial endemo-epidemic.

Şi terapiile psihiatrice şi serviciile conexe actului medical furnizate de psihologi şi logopezi se pot acorda în continuare la distanţă. Consultaţiile la distanţă se validează fără a fi necesară utilizarea cardului de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia.

Investigaţiile din ambulatoriu necesare monitorizării pacienţilor diagnosticaţi cu COVID-19, după externarea din spital sau după încetarea perioadei de izolare, precum şi a pacienţilor diagnosticaţi cu boli oncologice, diabet zaharat, afecţiuni rare, boli cardiovasculare, boli cerebrovasculare, boli neurologice, se efectuează în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data solicitării acestora, chiar dacă au fost epuizate fondurile de la casele de sănătate. Sumele pentru decontarea acestor servicii se suplimentează prin acte adiţionale. Acest lucru este valabil şi pentru pacienţii care suferă de insuficienţă renală cronică.

 Serviciile medicale şi medicamentele pentru tratarea cazurilor de COVID-19 şi a complicaţiilor acestora se acordă în continuare tuturor persoanelor aflate pe teritoriul României.

 

Importurile de ţiţei s-au ridicat, în perioada menţionată, la 1,272 milioane tep, fiind cu 3.500 tep (0,3%) mai mici faţă de cele din anul precedent, scrie Agerpres.

România a produs, în primele două luni din 2022, o cantitate de ţiţei de peste 481.600 de tone echivalent petrol (tep), cu 23.100 tep (4,6%) mai mică faţă de cea din perioada similară din 2021, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Conform estimărilor Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, producţia de ţiţei este estimată pentru 2022 la 3,17 milioane tep (minus 2,3% faţă de 2021) şi în 2023 la 3,095 milioane tep (minus 2,3%). Importurile sunt preconizate la 7,25 milioane tep în 2022 (plus 6,4%) şi la 7,83 milioane tep în 2023 (plus 6,5%).

Proiectul Strategiei Energetice, publicat pe site-ul Ministerului Energiei, estimează că producţia de ţiţei îşi va continua tendinţa de scădere lentă între 2030 şi 2050, de la 22 la 13 TWh (1,93 la 1,15 milioane tep).

Rezultatele modelării efectuate în anul 2016 indică înjumătăţirea producţiei interne de ţiţei, până la aproximativ 2 milioane de tone în 2030. Creşterea dependenţei de importuri nu poate fi evitată pe termen mediu şi lung decât prin încurajarea activităţii de explorare şi producţie, precum şi prin creşterea eficienţei consumului de combustibili fosili, se menţionează în proiect.

Consiliul Judeţean Galaţi a lansat, săptămâna trecută, în sistemul de achiziţii publice, două licitaţii pentru proiectarea a două drumuri extrem de importante pentru infrastructura rutieră din jurul municipiului Galaţi. Este vorba despre DN 25, segmentul cuprins între municipiul Galaţi şi localitatea Tudor Vladimirescu şi drumul care va face legătura între Drumul Expres Galaţi - Brăila şi Centura Ocolitoare a municipiului Galaţi.

Serviciile de expertiză tehnică, servicii de proiectare faza Studiu Fezabilitate/DALI, inclusiv studii de teren pentru obiectivul de investitii - ,,Modernizare drum existent DN25, Galati -Tudor Vladimirescu" sunt estimate la o valoare de 2.690.000 lei, iar serviciile de proiectare SF „Drum de legătură între DX Brăila – Galaţi şi VO Galaţi” au o valoare estimată de 1.927.000 lei.

Suma totală a valorilor estimate pentru proiectarea celor două drumuri este de 4.617.000 lei fără TVA, adică aproape 1 milion de euro.

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Galaţi informează contribuabilii cu privire la implementarea pe site-ul ANAF, în secţiunea Servicii Online/Verificare documente electronice eliberate în Spaţiul Privat Virtual, a posibilităţii de verificare de către terţe persoane a autenticităţii certificatelor emise în format electronic.

Astfel, serviciul Verificare documente electronice eliberate în Spaţiul Privat Virtual este disponibil pentru verificarea autenticităţii mai multor categorii de documente emise în format electronic şi transmise prin intermediul Spaţiului Privat Virtual, respectiv:
• Adeverinţa de venit;
• Certificatul de atestare fiscală;
• Cazierul fiscal;
• Certificatul de rezidenţă fiscală privind aplicarea Convenţiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România şi .........., pentru persoane fizice/ juridice rezidente în Romania;
• Certificatul de rezidenţă fiscala privind aplicarea Convenţiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România şi ......., pentru persoane fizice rezidente în România care desfăşoară activitate independentă;
• Certificatul de rezidenţă fiscala privind aplicarea Convenţiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre România şi ......., pentru persoane rezidente în România;
• Certificatul privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente/juridice străine;
• Certificatul privind atestarea desfăşurării activităţii în România de către sediul permanent/sediul permanent desemnat al unei persoane juridice străine.

Verificarea se realizează pe baza numărului de înregistrare a documentului şi a codului de identificare fiscală a persoanei pentru care acesta a fost emis.
Documentele transmise prin intermediul Spaţiului Privat Virtual sunt semnate cu semnătura electronică calificată a Ministerului Finanţelor, nefiind necesară prezentarea contribuabililor la sediul organului fiscal pentru semnătură şi ştampilă.

Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a anunţat că, urmare a modificării Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, prin Legea nr. 315/2021:
- persoanele juridice supuse obligaţiei de înregistrare în registrul comerţului NU mai au obligaţia depunerii anuale a  declaraţiei privind beneficiarii reali;
- au obligaţia depunerii anuale a declaraţiei privind beneficiarii reali, DOAR persoanele juridice supuse obligaţiei de înregistrare în registrul comerţului care au în structura acţionariatului entităţi înmatriculate/înregistrate şi/sau care au sediul fiscal în jurisdicţii necooperante din punct de vedere fiscal şi/sau în jurisdicţii cu grad înalt de risc de spălare a banilor şi/sau finanţare a terorismului şi/sau în jurisdicţii aflate sub monitorizarea organismelor internaţionale relevante pentru risc de spălare a banilor/finanţare a terorismului.
Potrivit art. 56 alin. (8) din Legea nr. 129/2019, modificată şi completată prin Legea nr. 315/2021, Oficiul asigură publicarea pe pagina sa de internet a listelor actualizate ale jurisdicţiilor prevăzute la alin. (13), elaborate de organismele internaţionale abilitate - http://www.onpcsb.ro/link-uri-utile-onpcsb , se arată într-un comunicat al registrului Comerţului.

Pagina 4 din 187