Monitorul de Galati

Monitorul de Galati

Câinele Catahoula Leopard este una dintre cele mai distinctive rase din lume datorită culorii şi modelului de blană, care seamănă cu petele unui leopard.

Sunt cunoscuţi pentru că au o etică a muncii puternică şi dedicare faţă de slujbele lor. “The Cat”, aşa cum sunt adesea numiţi, sunt câinii emblemă a statului Louisiana (S.U.A). Ei şi-au primit numele de la parohia Catahoula din nord-estul Louisianei. Sunt, de asemenea, cunoscuţi sub numele de câine Leopard Stock, Black Mouth Cur, Yellow Cur, East Texas Cow sau Hog dog, Red Cur, Old Brindle Cur, Leopard Cur şi Louisiana Cur. Numele depinde adesea de culoarea şi aspectul câinelui. Sunt o rasă inteligentă şi energică care îi promovează ca animale de companie grozave pentru un proprietar cu experienţă. Loialitatea face parte din ADN-ul lor, ceea ce îi face să fie foarte precauţi în contactul cu străinii, până la agresiune. Catahoula Leopard nu este încă înregistrat la asociatia chinologica americană dar acceptaţ în multe alte asociaţii.

De unde sunt câinii Catahoula Leopard

Există multe teorii despre geneza rasei Catahoula. Una dintre cele mai frecvente ipoteze este că spaniolii în drumul lor spre Coasta Golfului au adus câini de război Mastiff împreună cu ei, pe corăbii. Apoi au schimbat aceşti câini cu hrană şi provizii cu nativii americani care locuiau în zona cunoscută acum sub numele de Louisiana. Aceşti căini tip mastiff s-au împerecheat cu lupi roşii, creând un hibrid care avea picioarele palmate.

O alta legenda spune că în jurul anului 1600, coloniştii francezi care au călătorit în această parte a Statelor Unite au început să crească un câine asemănător unui lup în combinaţie cu rasa franceză Beauceron, care s-a transformat treptat în frumosul Catahoula Leopard. Unele exemplare, după evadarea de la ferme, au crescut în libertate, împreună cu porcii mistreţi. Căinii emblematici ai Lousianei sunt acum folosiţi ca ciobăneşti la turmele de vaci şi oi.

Autor Cornel GINGĂRAŞU

Bronzul la solar diferă mult de bronzarea naturală datorită faptului că timpul de expunere şi măsurile precise de raze ultraviolete sunt controlate de profesionişti. Mai mult decât atât, odată cu expunerea la un aparat de bronzare rapidă, pielea se pregăteşte excelent pentru expunerea la soare. Există mitul conform căruia razele ultraviolete ar dăuna pielii, însă realitatea nu este deloc aşa. Razele UV sunt indicate în cazul prevenirii unor afecţiuni sau chiar sunt recomandate a fi asociate unor tratamente pentru afecţiuni ale pielii, rinichilor sau chiar rahitism. Aceste beneficii pentru sănătate apar ca urmare a faptului că razele UV stimulează producţia de vitamina D şi ajută la absorbţia calciului în oase.
Un nou salon cu aparate destinate special bronzării rapide s-a deschis, de curând, şi în Galaţi. Tehnologia de la Tan Studio (https://www.facebook.com/Tan-Studio-Gala%C8%9Bi-103060042012135) este de ultimă generaţie, cele patru aparate noi (două verticale şi doua orizontale) din incinta salonului sunt produse în Olanda şi dotate cu lămpi CollaTan. Acestea facilitează o bronzare usoară eliminând efectul de deshidratare a pielii bronzate.
În timpul şedinţelor de bronzare aveţi ocazia să vă relaxaţi şi pentru câteva minute să uitaţi de stres, termene limită sau agendă de lucru nefinalizată. La Tan Studio Galaţi veţi găsi un ambient plăcut, creat de aroma uleiurilor eseţiale naturale, ce sunt difuzate pe parcursul întregii zile şi muzica special aleasă pentru un adevărat răsfăţ al simţurilor. Tot aici veţi găsi şi cremele hidratante special destinate hranirii pielii dumneavostră pe parcursul expunerii la şedinţele de  bronzare, pentru un bronz uniform şi rezistent.
Strada Brăilei nr. 136, etajul 2, în incinta Salonului Sorina. Programări la telefon: 0755.66.33.88

Noaptea de sâmbătă, 12 iunie 2021, a fost entuziasmantă pentru acei gălăţeni dornici să viziteze pe îndelete muzeele. Această acţiune a fost parte din evenimentul naţional „Noaptea Muzeelor” 2021.
De la ora 19.00, la Muzeul Istoriei, Culturii şi Spiritualităţii de la Dunărea de Jos (Palatul episcopal), a început pe langă vizitarea expoziţiilor permanente, un program oferit de Centrul Cultural „Dunărea de Jos” cuprinzând colecţia de artă populară „La lumina opaiţului” (semnată de Serviciul Cercetare şi Valorificare a Tradiţiei şi Creaţie Populare) şi numeroase icoane bizantine pregătite de clasa de pictură a Şcolii de Arte, profesor Olimpia Ştefan, iar recitalul de pian a fost susţinut de elevii clasei profesor Angelica Capră. Ansamblul folcloric „Doina Covurluiului” a interpretat un moment artistic de dans. Alături de vizitatori a fost însuşi Înaltpreafinţitul Arhiepiscop Casian, Arhiepiscop al Dunării de Jos.
Cu un generos program pană la miezul nopţii, s-a prezentat Muzeul de Artă Vizuală care şi-a deschis porţile spre colecţia permanentă care înmănunchiază impresionante lucrări de pictură, sculptură şi grafică ale artiştilor moderni români, creatori care înseamnă tot ce este semnificativ după anii ’50. Aici se pot întâlni autori ca Marcel Chirnoagă, Wanda Mihuleac, Cela Neamţu, Ştefan Câlţia şi mulţi alţii. Cei care şi-au dorit o seară petrecută „altfel” (şi nu au fost puţini), au fost întâmpinaţi în faţa muzeului de un perimetru sărbătoresc, cu făclii aprinse şi o proiecţie exterioară video. În sala „Simion Mărculescu” s-a putut viziona „pe ultima suta de metri”, expoziţia avangardistă „Convergenţa Baroc-Futurism”, apreciată la toate vârstele, printre alţii de un numeros grup de elevi de la Liceul „Vasile Alexandri”. Amfitrionul evenimentului a fost managerul muzeului, dr. Dan Basarab Nanu. Pe lângă cele două muzee amintite, evenimentul naţional „Noaptea Muzeelor” 2021 a fost marcat și de Muzeul de Istorie „Paul Păltănea“ Galați. VEZI FOTO în Galeria de imagini de mai jos! ↓

Autor Cornel GINGĂRAȘU

Guvernul Cîţu a transmis, pe 31 mai 2021, Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) la Comisia Europeană, pe data de 02 iunie, planul era, în sfârşit, făcut public. După doar după câteva zile, mai exact pe 04 iunie 2021, Comisia a şi transmis către Guvernul României observaţii de care s-a aflat numai după ce presa a publicat o parte din acest document.

”Niciun responsabil guvernamental nu a anunţat public că au fost primite pagini întregi de observaţii pe data de 04 iunie 2021. Ba mai mult de atât, la câteva zile după primirea documentului cu observaţiile de la Comisie, ministrul Ghinea, zis şi ”Zero Fonduri Europene”, făcea turul televiziunilor declarând că de data aceasta planul e foarte bun şi că PSD face scandal degeaba, deşi ştia foarte bine că ceea ce a spus PSD a fost confirmat de Comisia Europeană prin observaţiile transmise.. Ghinea minţea cu senitătatea omului cu mintea odihnită”, spune senatorul PSD, Marius Humelnicu.

Dintre observaţiile transmise de Comisia Europeană pot fi exemplificate costurile supraestimate şi nejustificate pentru proiectul sistemului european de management al traficului feroviar (comisia solicită şi un plan clar care să demonstreze că România va implementa acest sistem), nici pentru infrastructura socială nu sunt detaliate costurile, în schimb pentru Fondul de capital de risc pentru IMM-uri costul pentru training-ul unei singure persoane este de 133.000 de euro, Comisia Europeană menţionând că „Pare cam excesiv”.

”Au fost la Bruxelles cu PNRR-ul, şi Ghinea, şi Cîţu. Au dat-o în bară amândoi. E rândul preşedintelui Iohannis să facă şi el acelaşi drum, poate se descurcă mai bine şi ştie el să explice rar şi apăsat cum şi-au făcut temele copiii de mingi din guvernul ”lui”. Iar parlamentarii gălăţeni PNL şi USR au acum o ultimă şansă să facă demersuri la colegii lor din guvern ca din cele 2 miliarde de euro alocaţi în PNRR pentru firmele de consultanţă, să rupă câteva sute de milioane şi pentru proiectele din Galaţi. Gălăţenii sunt minţiţi că judeţul nostru nu e prins în Plan pentru că administraţiile locale nu ar fi avut proiecte la cheie care să poată fi incluse în PNRR, dar nu au explicaţii pentru observaţiile CE cu privire la cheltuielile aberante pentru consultanţă sau cursuri de specializare de peste 100.000 de euro/persoană”, mai spune Marius Humelnicu.

Prima generație de tineri instalatori, absolvenți ai programului de învățământ profesional în sistem dual organizat de ENGIE Romania, a finalizat ciclul de studii, primind calificarea de instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze. 54 de absolvenți au acceptat oferta companiei și s-au alăturat filialelor ENGIE Servicii și Distrigaz Sud Rețele.

În contextul unui deficit de personal calificat pe piața muncii, ENGIE Romania a lansat, în 2018, un program de învățământ profesional în sistem dual prin care, de atunci, au fost selectați și înscriși în această formă de învățământ 115 elevi din București și Brașov.

“Ne bucurăm să urăm bun-venit la ENGIE primei generații de absolvenți ai programului nostru de învățământ profesional în sistem dual. Entuziasmul celor 54 de tineri ne motivează să continuăm investiția în învățâmântul profesional dual și să formăm noi generații de specialiști în ariile tehnice esențiale pentru companie.”, Eric Stab, Președinte Director General ENGIE Romania

În anul școlar 2021-2020, ENGIE Romania a lansat înscrierile pentru încă două clase de învățământ profesional în sistem dual, în București și Galați. Pentru calificarea celor 50 de tineri ce urmează a fi selectați pentru anul școlar 2021-2022, ENGIE Romania investește 2.000.000 de lei, sumă care se adaugă celor 5.850.000 de lei pe care compania i-a investit până în prezent în formarea a 115 elevi din București și Brașov și în dotarea cu aparatura necesară a atelierelor de practică din București.

Programul de învățământ profesional în sistem dual, “Energie pentru meseria mea”, pentru anul școlar 2021-2022 este derulat în parteneriat cu asociația Hands Across România, Colegiul Tehnic „Mihai Bravu” din București și Liceul Tehnologic „Anghel Saligny” din Galați, fiind disponibile 25 de locuri pentru fiecare unitate de învățământ.

Avantaje financiare multiple ale programului : până la 1.050 de lei lunar, transport urban dedicat și masa de prânz pe durata practicii.

Elevii care optează pentru programul de învățământ profesional în sistem dual “Energie pentru meseria mea” se bucură de avantaje financiare acordate de companie, suplimentar față de bursa lunară acordată de statul român, în valoare de 200 de lei. Beneficiile oferite de către ENGIE Romania:

  • Bursă lunară în valoare de 500 de lei;
  • Bursă de merit în valoare de 200 de lei, în funcție de rezultatele școlare înregistrate;
  • Supliment de 150 de lei pentru acoperirea cheltuielilor de transport pre-urban sau a cazării în regim de semi-internat;
  • Masă de prânz pe toată durata practicii;
  • Condiții excelente de practică, sub îndrumarea mentorilor cu experiență;
  • Certificarea de instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze și oportunitatea de a se angaja în cadrul uneia dintre filialele companiei, Distrigaz Sud Rețele și ENGIE Servicii, la finalul celor trei ani de studii.

În primul an de studiu, elevii beneficiază de 40 de zile de formare practică, urmând ca în anii următori această perioadă să se extindă până la 120 de zile. În baza parteneriatului existent între companiile Grupului ENGIE Romania și instituțiile de învățământ partenere, elevul beneficiază de formare teoretică și practică, timp de trei ani, în baza unui contract de pregătire practică. Școala asigură resursele umane și financiare pentru formarea teoretică, iar compania pe cele pentru formarea practică a elevilor.

Pentru anul școlar 2021-2022, pre-înscrierile se realizează în perioada 4 mai - 30 iunie 2021, iar înscrierile între 5 și 8 iulie pentru ambele instituţii de învăţământ incluse în program, respectiv Colegiul Tehnic „Mihai Bravu” din București și Liceul Tehnologic „Anghel Saligny” din Galați. Mai multe detalii se regăsesc pe site-ul engie.ro, în pagina dedicată programului. Cei interesați pot afla mai multe informații la nr. de telefon 0749.692.676 pentru București și 0743.654.113 pentru Galați.

Grupul ENGIE este o referință globală în domeniul energiei și al serviciilor cu emisii reduse de carbon. Alături de cei 4.000 de angajați din România, de clienți, parteneri și părți interesate, ne angajăm să accelerăm tranziția către o economie cu impact neutru în ceea ce privește emisiile de carbon, printr-un consum redus de energie și soluții prietenoase cu mediul. Inspirați de ambiția noastră, îmbinăm performanța economică cu producerea unui impact pozitiv asupra oamenilor și planetei, bazându-ne pe activitățile noastre cheie – gaze naturale, energie electrică, servicii tehnice – pentru a oferi soluții competitive clienților noștri.

Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) depus de Guvern la Comisia Europeană va avea efectul contrar scopului său declarat. În loc să sprijine redresarea ţării, de fapt îndatorează România pe termen lung, adânceşte decalajul între estul şi vestul României, dar mai ales între veniturile românilor şi cele ale cetățenilor din alte țări europene.

Cele 29.2 miliarde euro de care ar trebui să beneficieze ţara noastră sunt împărţite în 14,2 miliarde euro granturi şi 15 miliarde împrumuturi. Însă, din cele 23 de ţări care au depus Planurile Naţionale de Redresare şi Rezilienţă, doar 7 state doresc să acceseze şi partea de împrumut, iar alte 16 state au optat doar pentru granturi (ex. Austria, Croaţia, Cehia, Ungaria, Slovacia, Spania etc).

„Exceptând Italia, ţara europeană cea mai afectată de pandemie, care solicită Comisiei Europene 68,9 miliarde euro granturi şi tot atât partea de împrumut, România este ţara care solicită cei mai mulţi bani împrumut (15 miliarde de euro), bani care vor fi plătiţi de toţi românii, până în 2050, indiferent dacă vor beneficia sau nu de proiectele de investiţii prevăzute în PNRR. Acest împrumut va fi plătit scump în special de categoriile populaţiei cele mai defavorizate atât timp cât, prin reformele cuprinse în PNRR, Guvernul Cîţu anunţă că timp de 5 ani nu vor mai creşte pensii, alocaţii, salarii, deşi Comisia Europeană nu a solicitat aşa ceva. Atrage atenția şi intenţia Guvernului de a creşte numărul şi cuantumul taxelor şi impozitor percepute atât operatorilor economici, cât şi populaţiei. Unde se vor duce toţi aceşti bani puşi la dispoziţie de Uniunea Europeană? Fondurile europene accesate prin PNRR se vor duce cu precădere către vestul ţării, pentru că Moldova este aproape inexistentă în PNRR. La o simplă căutare după cuvinte cheie în documentul de 1203 pagini, Clujul apare de 57 ori, Arad de 38 ori, Timiş de 40 de ori, pe când Galaţi de 7 ori şi Brăila de 2 ori. Din nou, Moldova primeşte doar firimiturile, iar Galaţiul nici măcar atât“, a declarat senatorul Laura Georgescu.

Județul Galați nu este amintit cu mari proiecte ce urmează a fi finanţate prin PNRR, ci se face vorbire despre faptul că este unul dintre judeţele cu risc de inundaţii, că suntem într-o zonă cu risc seismic ridicat sau că avem port. Însă nici pentru porturi nu sunt poiecte, ci se pare că se finanţează doar întocmirea unei strategii. „În ce priveşte transportul naval de mărfuri, strategia navală va include un plan de măsuri cu indicatori cuantificabili şi va fi corelată cu strategia feroviară în ce priveşte transportul multimodal“, se arată în PNRR. Pentru întocmirea acestei strategii este prevăzută o sumă de 120 milioane de euro, care se va duce probabil tot către firmele de consultanţă.

„Acum este clar motivul pentru care au refuzat să facă public PNRR înainte de depunerea la Comisia Europeană. Au ascuns intenţia de a direcţiona discreţionar banii, pe criterii care nu au legătură cu redresarea economică, cu reducerea decalajelor economice între zonele geografice. Ca urmare, apar întrebările dacă nu cumva PNRR este folosit pentru câştigarea şefiei PNL de către Cîţu prin direcţionarea unor sume importante către judeţele unde are interese şi de ce toţi românii trebuie să suporte nota de plată a campaniei electorale interne din PNL?“, a afirmat Laura Georgescu.

Regizorul Cătalin Vasiliu şi echipa sa de la Teatrul Dramatic „Fani Tardini” pun în scenă o poveste tipic japoneză, o adaptare modernă după celebra nuvela Rashomon, scrisă de Akutagawa Ryunosuke, considerat un geniu literar care din păcate s-a sinucis la 35 de ani.
Spectacolul fuzioneaza linia cultural extrem-orientală, inducând nuanţe carteziene de incert, relativ, probabilistic, dar îndulcind drama originală prin umor subtil, dinamica scenică bogată şi o coloană sonoră foarte bună. Astfel intriga se adaptează mai bine ochilor europeni, rigiditatea ideilor nipone devenind flexibile, fără a pierde lupta între „adevărul social” şi adevărul „de fapt”. Căutarea adevărului este una din fundamentele acestui demers artistic, naraţiunea fiind fragmentată între patru povestitori, o adevarată epopee a morţii, disperării, iubirii şi păcatului.
Trebuie menţionată recuzita diversă, scena ieşind din normele clasice ale teatrului, apărând numeroase efecte speciale mai des întalnite în cinematografie.
Excelent este efortul interpreţilor care trec prin game multiple de dialog, alergare, dans, duel, lupte, mimă, delicateţe sau brutalitate.
În distribuţie sunt Vlad Vasiliu, Flavia Călin, Cristian Gheorghe, Dan Căpăţână, Vlad Ajder, Elena Anghel, Mihai Păun.
Adaptarea scenică şi regia artistică sunt semnate de Cătălin Vasiliu,scenografia, Daniel Divrician, muzica, Costas Ivanov, coregrafia, Elena Anghel.
Prezentăm în galeria de imagini de mai jos ↓ imagini unice, originale, din cadrul uneia din repetiţiile pentru Rashomon, cu menţiunea că cei ce vor asista la acest spectacol cu premiera sâmbătă, 05 iunie 2021, au posibilitatea întalnirii cu teatrul cu adevarat inovativ şi contemporan.

Autor Cornel Gingăraşu

Prima premieră a anului 2021 la „Teatrul din Buzunar Galaţi” prezintă o piesă semnată de cunoscutul dramaturg italian Aldo Nicolaj, adaptată şi regizată de Dan Mirea.
„Fluturi, Fluturi” păstrează titlul original şi se referă vârtejul destinelor omeneşti, la un labirint în care viaţa fiecăruia este prinsă într-un vertij asemănător cu a unor fluturi în furtună. Personajele au o vulnerabilitate ascunsă după măşti diverse şi frică patologică de ratare. Memoria şi speranţele se deformează în permanenţă ca într-un labirint al oglizilor deformante, oscilând între păcat si mântuire.
Axul principal al piesei, Edda, interpretat de actriţa Isabela Oancea, este conectat de cele două „aripi” care ajută la zborul poveştii, în care apar şi doi actori tineri, absolvenţi ai Facultăţii de teatru gălăţene, Denisa Onisie şi Laurenţiu Bobeică. Maestrul Dan Mirea a mărturisit bucuria colaborării cu actorii, în descifrarea simbolisticii create de Aldo Nicolaj, acest autor pasionat de dialog. „Este o poveste cât o viaţă trăită şi o viaţă imaginată”, dezvăluie Isabela Oancea, în comunicatul de presă al teatrului. „Am încercat să creăm un spectacol în care întrebările şi răspunsurile vieţii apar ca o constantă pe parcursul întregii reprezentaţii”, spune  regizorul Dan Mirea.
Critica teatrală italiană a scris despre această piesă: „Un text încercat şi testat, tradus în peste zece limbi, un clasic reprezentat continuu cu mare succes în toată lumea... Scris pentru Paola Borboni, actriţă istorică a teatrului italian, în cel de-al cincizecilea an pe scenă, textul este un studiu profund al sufletului uman, precum şi un teren de testare şi un cal de lucru al actriţelor artistice mai mature”.
Echipa „Teatrului din Buzunar Galaţi” răspunde cu brio excelenţei cerute de autor şi a fost răsplatit cu multă emoţie şi multe aplauze de către spectatori. VEZI FOTO în Galeria de imagini de mai jos! ↓

Autor Cornel GINGĂRAȘU

Orice proprietar de câine vă poate spune că a avea un bun prieten cu blană are o mulţime de beneficii, de la furnizarea de nesfârşite îmbrăţişări,până  la viaţa împreună cu un partener loial. Câinii au fost consideraţi mult timp însoţitori excelenţi pentru oameni, iar studiile recente sugerează că blănoşii ne ajută chiar mai mult decât cu dragoste şi prietenie.
Unul dintre studii – „Evoluţia după un eveniment cardiovascular major a celor care au în proprietate un câine” - a constatat că stăpânii de câini beneficiază de aceste beneficii suplimentare pentru sănătate în comparaţie cu pacienţii care nu au animale:
- Un risc de deces cu 33% mai mic după atacuri de cord faţă de persoanele care locuiesc singure după spitalizare.
- Un risc de deces cu 15% mai mic după  atacuri de cord faţă de persoanele care trăiesc cu un partener sau copil.
- Un risc de deces mai mic cu 27% faţă de pacienţii cu AVC care trăiesc singuri după spitalizare.
- Un risc de deces mai mic cu 12% faţă de pacienţii cu AVC care locuiesc cu un partener sau copil.
Pentru a culege şi prelucra aceste date, studiul a utilizat „Registrul naţional al pacienţilor suedezi”, identificând pacienţii cu vârsta cuprinsă între 40 şi 85 de ani care au prezentat un infarct miocardic acut sau un accident vascular cerebral ischemic în perioada 1 ianuarie 2001 - 31 decembrie 2012. Au analizat informaţii socio-demografice, datele privind proprietatea câinilor şi cauza decesului pentru pacienţi.
Tove Fall, coautor al acestui studiu şi profesor de epidemiologie moleculară la Universitatea Uppsala din Suedia, explică faptul că a avea un câine poate oferi oamenilor motivaţia de a ieşi din casă şi a se mişca, iar acest lucru îi ajută să facă exerciţiul de care au nevoie pentru a rămâne sănătoşi.
Prin efectuarea acestui exerciţiu, stăpânii de animale de companie evită stilul de viaţă sedentar care poate contribui la moartea prematură. Studiul subliniază, de asemenea, că tovărăşia câinilor poate contribui şi la combaterea singurătăţii şi stresului asociate modului de viaţă modern.
În alt studiu, cercetătorii au efectuat o meta-analiză şi au examinat datele pacienţilor pentru peste 3,8 milioane de persoane preluate din 10 surse separate. Au descoperit că, în comparaţie cu persoanele care nu au animale, proprietarii de câini aveau:
- Riscul morţii redus cu 24% faţă toate cauzele patologice.
- Riscul de mortalitate redus cu 65% după un atac de cord.
- Riscul de mortalitate redus cu 31% la pacienţii cu  probleme cardiovasculare.
Timpul aduce tot mai multe studii care găsesc conexiuni promiţătoare între deţinerea câinilor şi sănătatea umană, dovedind cauzalitatea sau o legătură clară între cele două.
Dr. Haider Warraich, profesor de medicină la Harvard şi autor al lucrării „State of the Heart: Exploring the History, Science and Future of Heart Disease”, explică  că aceste studii sunt „interesante şi provocatoare dar nu este suficient să se recomande pacienţilor să adopte un câine pentru a reduce riscul de deces”.
Şi nu vă faceţi griji dacă nu aveţi un câine - experţii vă sugerează că puteţi începe cu orice animal de companie, inclusiv peşti,păsări sau în general, animale mici. NBC News explică: „Chiar şi aceste tipuri de animale de companie pot oferi un beneficiu, deşi unul mai mic. De fapt, un studiu anterior a arătat (poate in mod puţin bizar) că şi îngrijirea greierilor ar putea face oamenii mai sănătoşi”. Deci, o concluzie logică este că a avea un companion - fie că este canin, felin, zburător sau rozător, mare sau mic - vine cu beneficii pentru sănătate.

Autor Cornel GINGĂRAȘU

Cu ocazia a 70 de ani de la infiinţarea filialei Galaţi a Uniunii Artiştilor Plastici din Romania, a fost inaugurată o expoziţie de pictură şi sculptură, intitulată „IN MEMORIAM-Valori ale artei plastice gălăţene”. Expoziţia reaminteşte şi omagiază artişti clasici locali, pe umerii cărora s-a sprijinit cultura vizuală începând din 1951, galeria care găzduieşte evenimentul purtând chiar numele unuia din întemeietori, pictorul Nicolae Mantu.
Numele celor sărbătoriţi şi care au luptat pentru frumos în urbea noastră sunt: Nicolae Mantu, Naum Gheorghe, Emilia Iacob, Simion Mărculescu, Eugen Holban, Mihail Gavrilov, Emilia Dumitrescu, Sergiu Dumitrescu,  Marcel Grosu, Mihai Dăscalescu, Silviu Catargiu, Aurel Manole, Neagu Vasile, Vasile Onuţ, Paraschiva Smirnov, Nicolae Spirescu, Lola Roth si cel de curand plecat dintre noi, Maricel Bejan.
Amintind de momentele istorice ale  începutului, criticul de artă Corneliu Stoica scrie: „Manifestările organizate cu o succesiune anuală, ca şi înfiinţarea prin Decretul - Lege nr. 266 din 25 decembrie 1950 a Uniunii Artiştilor Plastici din România, ca o continuatoare juridică a Sindicatului Artelor Frumoase din Bucureşti (înfiinţat la 12 martie 1921 din iniţiativa unor artişti având în fruntea lor pe Artur Verona, Camil Ressu şi Ion Theodorescu-Sion) şi a Sindicatelor Mixte de Artişti Plastici din Provincie au condus la crearea în oraşul nostru, în 1951, a Cenaclului Artiştilor Plastici, nucleu din care s-a dezvoltat Filiala Galaţi a U.A.P.R. (nume luat în 1968)... Profesorul Gheorghe Levcovici,  într-un articol intitulat «În aşteptarea expoziţiei de pictură din oraşul nostru», apărut în nr. 1227 din 3 octombrie 1948 a ziarului «Dezrobirea», solicita autorităţilor locale sprijinul pentru «fondarea unui Salon de artă plastică şi a Pinacotecii oraşului». Tot el informa cititorii în articolul respectiv despre felul cum s-au documentat artiştii plastici pe şantierul de reconstrucţie a centrului oraşului distrus în timpul războiului şi despre felul cum aceştia se pregătesc pentru expoziţia care avea să se deschidă”.
Expoziţia a fost deschisă oficial de curatorii sai, Gheorghe Andreescu, preşedintele filialei Galaţi a UAP şi Dan Basarab Nanu, managerul Muzeului de Artă Vizuală Galaţi.
Lucrările polimorfe în stil şi concept, arată talentul într-o abordare artistică realistă care se îndreaptă apoi spre neo-impresionism, abstract, conceptual, iar subiectele sunt de la aspecte ale industriei locale, şantierul naval, oraşul în construcţie, până la portrete şi peisaje. VEZI FOTO în Galeria de imagini de mai jos! ↓

Autor Cornel GINGĂRAŞU

Pagina 2 din 21