Veronica AFTENE

Veronica AFTENE

Şedinţă cu scântei la Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi. Consiliul de Administraţie al AFDJ s-a reunit astăzi, 22 iulie 2021, pentru a luat act de ordinul ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, prin care este numit un nou director al companiei.

Astfel, actualul director general, Sorin Creţu, a fost înlocuit, acestuia expirându-i mandatul luni, 26 iulie 2021. Pentru moment, locul îi va fi luat de Cristian Şendrea, actual director comercial. Însă din data de 03 august, la şefia AFDJ Galaţi va veni unul dintre membrii Consiliului de Administarţie.

Este vorba despre Cătălin Ciupercă (foto ↑), care are în CV preponderent experienţă în domeniul bancar, însă din martie 2021 a fost numit de ministrul economiei Claudiu Năsui, ca preşedinte al Consiliului de Administraţie al Şantierului Naval Mangalia. Interimatul acestuia se va prelungi până la organizarea concursului pentru ocuparea funcţiei de director general, concurs care se amână de câţiva ani de zile.

Reamintim că în urmă cu două săptămâni, deputatul PNL, George Stângă a fost în centrul unui scandal cu iz de trafic de influenţă motivul principal fiind prelungirea mandatelor directorilor de la AFDJ şi APDM Galaţi, despre care puteţi citi în articolul „Stenograme DNA: George Stângă, interceptat de DNA în timp ce încerca să-şi consolideze poziţia politică.

Potrivit surselor noastre, schimbarea directorului de la APDM, Alexandru Şerban urmează să aibă loc în luna august.

Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Galați a făcut public faptul că prin rechizitoriul din data de 15 iulie 2021, a fost trimis în judecată inculpatul N.P., pentru săvârșirea a două infracțiuni de folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane, în formă continuată, prevăzute de art. 301 alin. (1) din Codul penal, cu aplicarea art. 35 alin. (1) din Codul penal, ambele cu aplicarea art. 38 alin. (1) din Codul penal.
În fapt, procurorii au reținut că, în perioada 2013-2015, inculpatul, Năstasă Petrache, în calitate de primar al comunei Buciumeni, județul Galați, a încheiat, în realizarea aceleiași rezoluții infracționale, trei contracte de deszăpezire cu o întreprindere individuală reprezentată de soțul nepoatei sale, generând astfel un folos patrimonial în valoare totală de 95.157,04 lei pentru acest agent economic.

"De asemenea, în cursul anului 2016, în aceeași calitate - primar al comunei Buciumeni, județul Galați, inculpatul a semnat mai multe documente, urmare cărora nepoata acestuia, D.L.S., a fost angajată în funcția de consilier în cadrul UAT Buciumeni și, ulterior, promovată pe o funcție superioară, generând pentru aceasta un folos patrimonial, reprezentat de salariul încasat în funcțiile ocupate. Dosarul a fost trimis spre competentă soluționare Judecătoriei Tecuci, județul Galați. Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale și trimiterea în judecată sunt etape ale procesului penal reglementate de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activități care nu pot, în nicio situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție", spun procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Galați.

Societatea Apă Canal S.A. Galaţi a continuat efectuarea verificărilor la blocurile din municipiul Galaţi constatând în continuare deficienţe majore în ceea ce priveşte funcţionarea instalaţiilor interioare de canalizare. Problemele nerezolvate ale instalaţiilor de canalizare din subsolurile blocurilor pot genera, pe lângă mirosul neplăcut şi umiditate excesivă, probleme majore ale structurii de rezistenţă a clădirilor.

Inventarierea locurilor cu probleme a început în luna februarie 2019, când a fost dată publicităţii o primă situaţie privind astfel de deficienţe identificate la un număr de 130 de asociaţii de proprietari, respectiv 412 racorduri aferente unui număr de 281 de blocuri. Ulterior, până în luna decembrie 2019, s-au identificat alte 371 de racorduri de preluare apă uzată menajeră, rupte sau deteriorate, aferente unui număr de 240 de blocuri din 132 de asociaţii de proprietari. Inventarierea a continuat şi în anul 2020. Au fost verificate locaţii noi, dar şi reverificate unele dintre locaţiile la care anterior s-au constatat deficienţe.

În tabelul ataşat - VEZI Galeria de imagini de mai jos! ↓ -, este prezentată situaţia blocurilor/scărilor identificate cu probleme pe raza municipiului Galaţi, în 2020, în plus faţă de locaţiile din anul 2019, respectiv 83 de racorduri de preluare apă uzată menajeră, rupte sau deteriorate, aferente unui număr de 63 de blocuri din 55 de asociaţii de proprietari.

Verificările efectuate în perioada 2019-2020 au vizat blocurile din municipiul Galaţi în integralitate. Per total, s-au identificat probleme în funcţionarea a 866 de racorduri de canalizare, reprezentând cca. 20,3% din numărul racordurilor din municipiu, aferente unui număr de 584 de blocuri (cca. 37,3% din totalul blocurilor din municipiu). Din totalul de 727 de asociaţii, la un numar de 317 s-au constatat deficienţe in funcţionarea racordurilor de canalizare.

Aceste deficienţe conduc în primul rând la acumularea de ape uzate în subsolurile blocurilor şi ulterior în tunelele tehnice, ceea ce poate conduce la afectarea stabilităţii construcţiilor/blocurilor din zonă şi a tunelului tehnic, prin infiltraţiile de apă uzată produse în timp.

În al doilea rând, folosirea drept colector de canalizare a subsolurilor blocurilor şi a tunelului tehnic în care sunt pozate reţelele de utilităţi (dintre care cea mai importanta este reţeaua de alimentare cu apă potabilă) generează focare de infecţii ce poate pune în pericol sănătatea populaţiei.

„Facem precizarea că, în conformitate cu legislaţia în vigoare, punctul de delimitare dintre instalaţiile aflate în exploatarea societăţii Apă Canal SA Galaţi şi cele aflate în întreţinerea proprietarilor, pentru canalizare, este căminul/punctul de racord la colectorul stradal, care este prima componentă a reţelei publice, în sensul de curgere a apei uzate. Aceleaşi acte normative prevăd că instalaţiile interioare de canalizare reprezintă totalitatea instalaţiilor aflate în proprietatea sau în administrarea utilizatorului care asigură preluarea şi transportul apei uzate de la instalaţiile de utilizare a apei până la căminul de racord din reţeaua publică. Societatea Apă Canal S.A. Galaţi, în calitate de operator, nu are nici o obligaţie privind buna funcţionare a acestor instalaţii interioare”, informează Apă Canal SA Galaţi.

Legea nr.196/2018 privind funcţionarea asociaţiilor de proprietari prevede că activitatea de administrare, întreţinere şi reparaţii asupra proprietăţii comune dintr-un condominiu revine asociaţiei de proprietari. Aceeaşi lege prevede şi modalitatea de stabilire a condiţiilor în care pot fi realizate serviciile de întreţinere şi de reparaţii curente ale elementelor de construcţii şi instalaţii ale clădirii.

Până anul trecut, părinţii "influenţi" ai căror copii nu luaseră note suficient de mari pentru a prinde un loc la un liceu de elită, găsiseră soluţia să ocupe un loc rezervat etniei rromilor obţinunând pe căi mai puţin legale o recomandare scrisă din partea preşedintelui unei organizaţii civice, culturale sau politice a romilor, prin care se dovedeşte apartenenţa elevului la această etnie.

Însă de anul trecut, a fost eliminată această "oportunitate". Pentru a putea beneficia de locurile speciale pentru rromi în învăţământul liceal de stat, candidaţii au avut ca termen data de 29 aprilie 2021, până la care s-a putut depune recomandarea scrisă de apartenenţă la etnia rromă, la unitatea de învăţământ de provenienţă, în vederea înscrierii elevilor pe locurile speciale pentru rromi.

"Orice recomandare depusă la unitatea de învăţământ ulterior acestei perioade nu mai poate fi luată în considerare, pentru nicio etapă de admitere în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2021-2022. Noi avem depuse şi înregistrate, până la data de 29 aprilie 2021, 126 de recomandări. Încă de anul trecut, s-a eliminat orice posibilitate ca aceste recomandări sau solicitări pentru aceste locuri să fie făcute după această dată. Nu există nicio posibilitate ca acum să mai fie acceptată vreo solicitare pentru locurile speciale pentru rromi pentru că noi avem o evidenţă foarte strictă a acestor recomandări făcute în termenul prevăzut de lege", ne-a declarat inspectorul şcolar general adjunct, Carmen Necula-Vijelie.

Senatorul George Stângă, preşedintele PNL Galaţi, a fost înregistrat de procurorii DNA în biroul lui Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, iar stenogramele convorbirilor au fost publicate de G4Media.ro. Potrivit publicaţiei, stenogramele fac parte dintr-un dosar de urmărire penală pentru luare de mită, trafic de influenţă şi constituire de grup infracţional organizat. În cadrul urmăririi penale din dosarul de luare de mită, trafic de influenţă şi constituire de grup infracţional organizat, procurorii DNA au montat tehnică de supraveghere audio-video şi în biroul ministrului Transporturilor Cătălin Drulă şi au surprins mai multe discuţii.

Este vorba despre o speţă în care procurorii DNA Constanţa au descins, marţi dimineaţă (29 iunie 2021), la Ministerul Transporturilor şi în alte 20 de locaţii din Ilfov, Bucureşti şi Constanţa unde au făcut percheziţii într-un dosar de trafic de influenţă, spălare de bani şi constituire de grup infracţional. Au fost vizaţi mai mulţi angajaţi ai Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM), organul tehnic de specialitate din cadrul Ministerului Transportului. Aceştia au achiziţionat patru nave în valoare de 85 de milioane de lei de la o firmă care le cumpăra la rândul ei prin intermediul unor firme de apartament, cu activitate derizorie şi câţiva angajaţi.

Senatorul Stângă a fost interceptat în timp ce îi cerea ministrului Drulă să îi păstreze în funcţie pe şeful Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi (Sorin Creţu) şi pe cel al Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (Alexandru Şerban). Totodată a fost înregistrat şi preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Iulian Dumitrescu, în timp ce îi cerea lui Cătălin Drulă, să îi păstreze în funcţie pe şefii Asociaţiei Române de Salvare a Vieţilor Omeneşti pe Mare şi Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi, după cum rezultă din propunerea de arestare preventivă transmisă de procurorii DNA Tribunalului Constanţa, consultată de G4Media.ro

Procurorii arată în propunerea de arestare că intervenţia celor doi liberali ar fi avut loc la rugămintea liderului PNL Constanţa, Bogdan Huţucă, dar şi pentru ca senatorul Stângă să demonstreze că are influenţă politică şi pentru ca să câştige astfel conducerea PNL Galaţi, potrivit susţinerilor lui Stângă şi Iulian Dumitrescu. Reamintim că George Stângă candidează din nou alegerile interne pentru funcţia de preşedinte al organizaţiei judeţene PNL.

STENOGRAME:

Senatorul Stângă: ”Aş vrea să te rog frumos să îmi prelungeşti mandatele celor doi directori…, sunt luna asta amândouă şi la AFDJ şi la APDM şi principalul lucru, ţi-o spun din tot sufletul, pentru mine este raţionamentul politic, că eu am alegeri interne în partid şi nu mi-ar conveni să…, adică nu zic că aş pierde alegerile la Galaţi, dar nici un aş avea o situaţie foarte confortabilă dacă mi-aş pierde oamenii de acolo.
Câteva zile mai târziu senatorul Stângă revine insistent:
Stângă George-Cătălin: Domnule ministru, fac ce vrei tu! Ajută-mă cu ăsta 4 luni. Ţine-mi-i patru luni şi după aia îţi promit că nu mai vin pe la tine pentru ei. Faci tu ce consideri.
Drulă Cătălin: Te referi la APDM şi la AFDJ?
Stângă George-Cătălin: Da.
Drulă Cătălin: Păi…., ţi-am spus că soluţia pentru mine este să le prelungesc mandatele, da nu e patru luni, este două luni prelungirea…
Administratorul uneia dintre firmele de apartament care intermediau tranzacţiile cu nave îi spune unui fost general SIE că întâmpină probleme la Drulă şi că ”este o problemă cu acest om care e un câine” şi pentru care trebuie ”găsită o soluţie”: ”(…) dar este totuşi o problemă cu acest om, care nu pot să spun că-i om, e un câine, acest Drulă, şi trebuie să găsim o soluţie pentru el”.

(...)

Dumitrescu Iulian: Am o întrebare punctuală.
Drulă Cătălin: Ia zi!
Dumitrescu Iulian: Să-mi zici cu ARSVOM-ul, dacă … Ce interes ai, dacă mai ni-l laşi nouă? E ceva la Constanţa …
Drulă Cătălin: Da… Băi …
Dumitrescu Iulian: Ştiu că ai nişte jocuri, nişte, na, presiuni, sau dacă ai …

(…)

Dumitrescu Iulian: Zi direct, domle, vreau să-l omor, am un interes sau … Deocamdată am interes pentru organizaţia Constanţa io, ca să-ţi zic mai direct, să-l ţii p-ăla.
Drulă Cătălin: Şi care , ăă, adică tu ce părere ai despre omul ăsta? Sau ce …
Dumitrescu Iulian: El e ok, aşa. Celălalt, dinainte …
Drulă Cătălin: Manole, nu?
Dumitrescu Iulian: Da. Celălalt dinainte a fost cu nişte probleme, sunt nişte probleme cu Curtea de Conturi, nu ştiu dacă ştii tu, dar nu e pă mandatul lu ăsta. Pe mandatul la celălalt, să ştii. Adică, dacă poţi să mai mi-l laşi o perioadă sau aşa, îmi spui.

(…)

Dumitrescu Iulian: Dacă nu vrei să mi-l schimbi, ăăă, dacă vrei să-l vezi sau măcar să verifici sau mai ştiu io ce …
Drulă Cătălin: Da, mă, îţi dai seama …
Dumitrescu Iulian: … ţine-l în dreptul meu că Huţucă nu te ştie şi n-are el treabă cu tine, Huţucă de la Constanţa.
Drulă Cătălin: Te-a întrebat de …
Dumitrescu Iulian: Da, i-am spus lasă că vorbesc io cu tine.

(…)

Drulă Cătălin: La ARSVOM, că m-ai întrebat, n-am avut decât asta cu Corpul de Control, pentru că nu ştiu pe cine să întreb. Dacă ştii tu un om bun pe partea asta cu salvare că aici e minat cumva.
Stângă George-Cătălin: Ştii ce se întâmplă, Cătăline?
Drulă Cătălin: Da?
Stângă George-Cătălin: Ei s-au descurcat în ultima perioadă şi au atras şi fonduri europene. Cred că au vreo trei-patru proiecte pe care le aduc acolo.
Drulă Cătălin: Păi nu, să ştii că majoritatea sunt pe buget de stat.
Stângă George-Cătălin: Nu, au şi pe fonduri europene acolo.

(…)

Drulă Cătălin: Acuma au mai venit pentru încă o navă-mamă pe care s-o pună la Sulina şi aia voiam să te întreb, băi, dar totuşi e, cum zic ăştia, „glorified ponton”, adică e un ponton cu motor…
Stângă George-Cătălin: Da, dar sunt fonduri europene.
Dumitrescu Iulian: Adică ori le iei, ori le pierzi.
Drulă Cătălin: Îhî, o să mă mai uit să văd.
Dumitrescu Iulian: Dar ideea este, să zicem cu pontonul ăsta, de care ai zis, habar n-am …

(…)

Dumitrescu Iulian: Cătălin, să ţii minte, imaginea ta va fi dată tot de autostrăzi, indiferent cât te-ai chinui cu AFDJ-ul , cu astea…
Drulă Cătălin: (…) Adică dacă vorbeşti cu oamenii ăştia, io i-aş sfătui să iasă la iveală într-un fel sau …
Dumitrescu Iulian: Nu, că ţi-i aduc la iveală, am înţeles mesajul.
Drulă Cătălin: Pentru că, dacă facem o relaţie de încredere, îmi explică băi, uite asta e situaţia …
Dumitrescu Iulian: Şi tu hotărăşti, îmi place sau nu-mi place.
Dumitrescu Iulian: Rămâne să vin o dată cu ARSVOM-ul la tine, da? Cu directorul, vin io cu el, da?
Drulă Cătălin: Ok.
Dumitrescu Iulian: Vii şi tu?
Stângă George-Cătălin: Cu mare drag, io oricum sunt pe aicea.
Dumitrescu Iulian: El e un fel de patron în zonă, pe zona de naval.

(…)

Stângă George-Cătălin: Aşa…, ştiu că mai este un HG, tot la fel, bănuiesc că nu vine nimeni să discute despre el.
Drulă Cătălin: Cu?
Stângă George-Cătălin: AFDJ-ul.
Drulă Cătălin: Da.
Stângă George-Cătălin: Are o dragă maritimă….
Drulă Cătălin: Da.
Stângă George-Cătălin: … care trebuie aprobată printr-un HG, investiţia. Draga asta are o valoare de vreo 28 de milioane de euro. Înţeleg că au fost discuţii la nivel de minister, nu ştiu dacă la tine sau în altă parte….
Drulă Cătălin: Asta e pe fonduri sau e pe .... (neinteligibil).
Stângă George-Cătălin: Nu, este din buget.
Drulă Cătălin: Îhîm.
Stângă George-Cătălin: Şi a fost discuţia: domle de ce nu ducem banii ăştia pe fonduri europene şi cheltuim din buget?
Drulă Cătălin: Îhîm.
Stângă George-Cătălin: Şi explicaţia este una foarte simplă. Pentru că cei de la Uniunea Europeană nu dau bani pentru dragă ci ar da bani pentru un proiect mai amplu care să cuprindă şi draga.

(…)

Stângă George-Cătălin: Bun, şi atunci, noi dacă am merge pe un proiect major, care să includă şi ăştia 28 de milioane de euro…
Drulă Cătălin: Dar e ceva pe bugetul de stat 28 de milioane de euro.
Stângă George-Cătălin: Dar cică ei le au în buget, adică sunt prinşi banii.
Drulă Cătălin: Îhîm.
Stângă George-Cătălin: Atunci când a fost creionat bugetul ministerului, banii ăştia au fost prinşi. Aşa înţeleg eu.

(…)

Stângă George-Cătălin: Eu pot veni cu inginerul şef, cel care se ocupă de partea tehnică …
Drulă Cătălin: Da, cum îl cheamă?
Stângă George-Cătălin: … şi să …, am şi un lapsus ca tine…, MOVILĂ.
Drulă Cătălin: MOVILĂ.
Stângă George-Cătălin: Şi el poate explica, domle, de ce este necesar acuma, poate fi amânată o lună, două, şase luni, un an, de ce o vrem acuma….
Drulă Cătălin: Îhîm.
Drulă Cătălin: Mda. Bun.

(…)

Stângă George-Cătălin: Şi ultimele două care sunt la pachet….
Drulă Cătălin: Îhîm.
Stângă George-Cătălin: Şi îţi spun sincer de ce am nevoie de ele şi tu îmi zici dacă mă poţi ajuta sau nu…, aş vrea să te rog frumos să îmi prelungeşti mandatele celor doi directori…, sunt luna asta amândouă şi la AFDJ şi la APDM şi principalul lucru, ţi-o spun din tot sufletul, pentru mine este raţionamentul politic, că eu am alegeri interne în partid şi nu mi-ar conveni să…, adică nu zic că aş pierde alegerile la Galaţi, dar nici un aş avea o situaţie foarte confortabilă dacă mi-aş pierde oamenii de acolo.

(…)

Stângă George-Cătălin: Nu stăpânesc foarte bine ARSVOM-ul, dar m-am interesat atunci când am văzut soluţia. Ei spun că în momentul în care trebuie să se facă intervenţia, este o anumită procedură de urmat. Ăia dau un semnal, ceva de genul….
Drulă Cătălin: Da.
Stângă George-Cătălin: … şi identifică dacă o navă care poate interveni este în zonă.
Drulă Cătălin: Da.
Stângă George-Cătălin: Cei de la GPS erau în zonă, sau GSP, cum se numesc. Aia erau în zonă.

(…)

Stângă George-Cătălin: Nu, chiar o să-mi fac un dosar de prezentare, o să merg la ei la AFDJ să discut, o să vin şi cu el şi cu inginerul MOVILĂ….

Câteva zile mai târziu, Stângă s-a întors în biroul ministrului împreună cu Sorin Creţu, şeful AFDJ Galaţi, şi Florin Movilă, persoană care se ocupă de investiţiile respectivei unităţi. Pe parcursul întâlnirii cei trei îi prezintă ministrului proiectele de investiţii pe care doresc să le implementeze, o dragă maritimă în valoare de 27.000.000 euro şi un sistem inteligent de semnalizare pe Dunăre:
Stângă George-Cătălin – Domnule ministru, fac ce vrei tu! Ajută-mă cu ăsta 4 luni. Ţine-mi-i patru luni şi după aia îţi promit că nu mai vin pe la tine pentru ei. Faci tu ce consideri.
Drulă Cătălin – Te referi la APDM şi la AFDJ?
Stângă George-Cătălin – Da.
Drulă Cătălin – Păi…., ţi-am spus că soluţia pentru mine este să le prelungesc mandatele, da nu e patru luni, este două luni prelungirea…

(…)

Stângă George-Cătălin – Dragii mei, direct la subiect că domnul ministru e operativ.
Drulă Cătălin – Da. Spuneţi-mi..
Stângă George-Cătălin – Spune-ţi-i proiectele.
Creţu Sorin – Deci am înţeles. Rugămintea noastră este să ne susţineţi în proiectul cu draga maritimă.
Drulă Cătălin – Aşa.
Creţu Sorin – Este un proiect de aproximativ 27 milioane de euro, sume care le doresc să fie alocate de la bugetul de stat. De ce? Aşa cum ştiţi, noi mai avem în lucru încă două drage fluviale la şantierul naval Mangalia. Ele sunt într-o fază avansată de execuţie. Săptămâna trecută am făcut o recepţie împreună cu colegii mei….

(…)

Movilă Florin – Ă, avem o ofertă de şantierul naval DAMEN GORINCHEM care este de 32,5.., ă 32,5 milioane euro fără TVA.
Drulă Cătălin – Păi şi atunci de ce aţi spus 27?
Movilă Florin – Avem 2 oferte, una de la DAMEN şi una mai mică şi am luat-o pe cea mai mică din…

(…)

Movilă Florin – Da, da. Ar trebui să mă duc din 7,32 în 8,50 să zicem. Să permitem intrarea pe canal a unor nave de tonaj mult mai mare. Şi aicea avem exact probleme acestea legate de mediu, legate de ucraineni, plus în momentul de faţă apărările de maluri şi lucrările hidrotehnice de pe canal sunt dimensionate la 7,32. Dacă mă duc la 8,50…
Drulă Cătălin – Dar cine ar obliga acest 8,50?
Movilă Florin – Păi nu, dar ăsta ar fi un dragaj de investiţie…, un dragaj capital care ar fi finanţat din fonduri europene.
Drulă Cătălin – Am înţeles, şi bineînţeles că ei nu vor finanţa ceva ce e ca o întreţinere.
Movilă Florin – Deci nu finanţează un utilaj şi mai ales nu finanţează mentenanţă, întreţinere.
Drulă Cătălin – Îhîm. Ok! Bun, şi pentru draga asta maritimă acuma sunteţi în faza că aşteptaţi să vă aprobe ministerul investiţia, cum ar veni?
Movilă Florin – Ăă, da, ….
Creţu Sorin – Hotărâre de guvern.
Movilă Florin – … avem un proiect de hotărâre de guvern…
Drulă Cătălin – Îhîm.
Movilă Florin – … şi după aceea, în cazul în care este avizat favorabil, toată procedura de achiziţie şi de …
Drulă Cătălin – Bun. Şi altceva? Alte investiţii?
Creţu Sorin – Semnalizarea.
Movilă Florin – Da. Exact. Suntem în…, în stadiul evaluării ofertelor depuse pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate…, ne dorim să implementăm un sistem de semnalizare inteligent pe întreaga lungime a Dunării. Adică să am…, să fie amplasate mijloace de semnalizare dotate cu tot felul de echipamente de transmitere a datelor..

(…)

Reporterii Monitorul de Galaţi au încercat să îl contacteze telefonic pe senatorul George Stângă, dar acesta nu a răspuns.

Articolul G4Media.ro îl puteţi citi AICI: https://www.g4media.ro/stenograme-cum-interveneau-liberalii-iulian-dumitrescu-si-george-stanga-pe-langa-ministrul-drula-ca-sa-le-tina-oamenii-in-functii-domnule-ministru-fac-ce-vrei-tu-afaceristii-reti.html.

Ministerul Educaţiei a publicat, astăzi, 29 iunie 2021, rezultatele la Evaluarea Naţională 2021 pe site-ul evaluare.edu.ro.

În judeţul Galaţi, anul acesta au fost, înainte de contestaţii, numai 4 medii de 10,00, spre deosebire de anul trecut când au fost 23 de elevi care au obţinut nota maximă.

Cei patru elevi care au obţinut media 10,00 sunt de la Şcoala Gimnazială Nr. 25 Galaţi, Colegiul Naţional "Vasile Alecsandri" (2 medii de 10,00) şi Colegiul Naţional "Costache Negri".

Rezultatele la Evaluarea Naţională în judeţul GALAŢI pot fi consultate AICI: http://evaluare.edu.ro/Evaluare/CandFromJudIAD.aspx?Jud=20&Poz=0&PageN=1

Consiliul Judeţean Galaţi a anunţat, în cadrul unei conferinţe de presă, lansarea proiectului Proiectare pentru consolidarea, restaurarea, reabilitarea şi punerea în valoare a Casei Memoriale „Costache Negri”, contractul de finanţare fiind semnat cu Institutul Naţional al Patrimoniului, în cadrul sesiunii de finanţare Timbrul Monumentelor Istorice. Proiectul este implementat de Consiliul Judeţean Galaţi în parteneriat cu Consiliul Local al comunei Costache Negri şi Muzeul de Istorie „Paul Păltănea” Galaţi şi beneficiază de un buget total de 152.900 lei. Acesta reprezintă primă etapă a investiţiei de consolidare, restaurare, reabilitare şi punere în valoare a monumentului istoric Casa Memorială „Costache Negri”, cât şi a unui plan de revitalizare şi promovare a obiectivului istoric.

În istoria modernă a românilor, Costache Negri şi-a câştigat un loc aparte şi prin rolul acordat moşiei sale de la Mânjina de revoluţionarii paşoptişti. Aici se întâlneau prietenii lui Negri, frecvent din anul 1845, pentru a dezbate viitoarele idei programatice ale mişcării revoluţionare amintite. Generaţiile următoare, conştiente de semnificaţiile istorico-afective ale fostei moşii a familiei Negri (vândută în perioada premergătoare Unirii) din judeţul Galaţi, au considerat necesară recunoaşterea ca atare a acestora şi acordarea rolului cuvenit în istoria locală şi naţională. În anul 1908, vechiul sat Mânjina a fost decretat comună şi a primit numele lui Costache Negri, iar în anul 1943 „Casa şi parcul Marelui Vornic Costache Negri din comuna Costache Negri (fostă Mânjina), judeţul Covurlui, se clasează monument istoric”, urmând a fi sediul unui muzeu. Muzeul s-a inaugurat însă mult mai târziu, în anul 1968, cu prilejul împlinirii a 120 de ani de la Revoluţia din 1848 şi a fost, de-a lungul anilor, reorganizat tematic în concordanţă cu evoluţia principiilor muzeotehnicii.

În Galaţi, 215 elevi au absentat la prima probă de la Evaluarea Naţională şi încă 535 nu au reuşit să devină absolvenţi de clasa a VIII-a. La prima probă scrisă (Limba şi literatura Română) din cadrul Evaluării Naţionale 2021, la nivelul judeţului Galaţi au fost prezenţi 3.342 de candidaţi. Nu s-au prezentat la examen 215 elevi, reprezentând 6,05% din totalul de 3.557 absolvenţi de clasa a VIII-a înscrişi.
La începutul anului şcolar 2020-2021, în judeţul Galaţi au fost înscrişi în clasa a VIII-a, 4.092 de elevi, dar 535 dintre aceştia nu au reuşit să devină absolvenţi, cauzele fiind diverse: abandon şcolar, corigenţe etc.
Prima probă s-a desfăşurat fără probleme, în condiţiile în care nu s-a înregistrat niciun candidat eliminat pentru tentativă de fraudă şi nici nu au fost solicitate subiecte de rezervă.
Următoarea probă, cea la Matematică, va avea loc joi, 24 iunie, iar ultima probă (Limba şi literatura maternă) va fi susţinută vineri, 25 iunie 2021.
Primele rezultate vor fi afişate marţi, 29 iunie 2021, până la ora 14.00, în centrele de examen. Comunicarea rezultatelor se face anonimizat, atât în centrele de examen, cât şi pe site-ul evaluare.edu.ro. Rezultatele finale, după contestaţii, vor fi comunicate sâmbătă, 04 iulie 2021.

Apariţia recentă a infiltraţiilor la blocurile de ancoraj de la Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila nu afectează structura podului şi nici nu pun, în viitor, în pericol siguranţa circulaţiei, reprezentând o situaţie neprevăzută pe care CNAIR şi constructorul o tratează cu prioritate, se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Din acest motiv, a fost solicitată o expertiză tehnică (finalizată în data de 25 mai 2021) şi o intervenţie de urgenţă în vederea remedierii acestor efecte şi o monitorizare strictă şi permanentă a lucrărilor efectuate la blocurile de ancoraj pe întreaga perioadă de execuţie.

În ultima perioada au fost constatate unele neconformităţi la blocurile de ancoraj, respectiv infiltraţii de apă la rosturile orizontale şi verticale de betonare a pereţilor perimetrali, precum şi acumulări de apă în incinta blocurilor de ancoraj. 

În scopul executării în bune condiţii de calitate a lucrărilor de intervenţie, expertiza tehnică recomandă suplimentar şi adoptarea următoarelor măsuri:

-lucrările de intervenţie se vor realiza pe baza unui proiect tehnic fazat pe detalii de execuţie;

-pe tot parcursul desfăşurării lucrărilor de structură, beneficiarul va asigura supravegherea lucrărilor conform prevederilor legale;

-beneficiarul va dispune luarea măsurilor ce se impun pentru respectarea normelor de protecţie a muncii specifice lucrărilor efectuate.

Pentru buna exploatare a podului şi corecta monitorizare a acestuia sunt iniţiate unele acţiuni pentru formarea unui grup de specialişti care vor administra acest obiectiv de investiţii. 

În vederea evitării apariţiei unor consecinţe asupra capacităţii structurale a blocurilor de ancoraj, antreprenorul a început lucrările de etanşare a rosturilor. Aceste lucrări se realizează în baza unei proceduri tehnice de execuţie aprobate de inginer. Structura podului nu va fi modificată şi realizarea în continuare a acestui obiectiv se face conform cerinţelor tehnice din documentaţia de atribuire a contractului.

Construcţia podului este monitorizată şi în ipoteza în care, după finalizarea acestei etape de supraveghere, se constată apariţia altor degradări sau infiltraţii, Antreprenorul va fi notificat în vederea extinderii perioadei de garanţie a lucrărilor aferente acestui obiectiv de investiţii, transmite CNAIR.

Sursa foto: Facebook Podul Suspendat Brăila

ANRE a aprobat în şedinţa Comitetului de reglementare, din data de 15 iunie 2021, Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 35/2021 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice. La data intrării în vigoare a acestui act normativ se abrogă Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 11/2016 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice.

Principalele schimbări şi măsuri se referă la:

1. Includerea întreruperilor scurte, între 3 secunde şi 3 minute, în categoria întreruperilor care se monitorizează şi pentru care operatorii de distribuţie sunt obligaţi să acorde compensaţii la depăşirea numărului maxim stabilit prin standard. Pentru fiecare astfel de depăşire operatorii de distribuţie vor acorda compensaţii tuturor utilizatorilor afectaţi, astfel:
- înaltă tensiune: 300 RON peste 10 întreruperi pe an;
- medie tensiune: 10 RON peste 10 întreruperi pe săptămână;
- joasă tensiune: 5 RON peste 10 întreruperi pe săptămâna.
Impactul acestei măsuri este unul pozitiv pentru utilizatori deoarece includerea monitorizării întreruperilor scurte şi prevederea acordării de compensaţii utilizatorilor la depăşirea numărului maxim stabilit de standard, contribuie la obligarea operatorului de a lua măsuri rapide şi eficiente pentru remedierea disfuncţionalităţilor care în prezent se manifestă în diferite zone de reţea de joasă tensiune şi care pot provoca deprecierea echipamentelor electrocasnice, precum şi generarea de disconfort clienţilor.
2. Acordarea posibilităţii utilizatorilor de a-şi monta pe cheltuială proprie analizoare de calitate care pot fi folosite în relaţiile contractuale dintre aceştia şi operatorii de distribuţie.
3. Reducerea, începând cu data de 01.01.2022, a abaterii pozitive permise a tensiunii de alimentare la joasă tensiune de la +10% la +5% din valoarea tensiunii nominale, monitorizată săptămânal. Această modificare asigură corelarea cu valoarea tensiunii maxime admisibile pentru echipamentele electrice şi electronice care se alimentează la joasă tensiune, deţinute de utilizatorii reţelei.
Pentru nerespectarea indicatorilor de performanţă privind calitatea curbei de tensiune, operatorul de distribuţie are obligaţia de a acorda utilizatorilor următoarele compensaţii:
- pentru persoane juridice: 270 RON la 110kV, respectiv 130 RON la JT şi MT pentru fiecare perioadă de monitorizare;
- pentru persoane fizice: 270 RON la 110kV, respectiv 70 RON la JT şi MT pentru fiecare perioadă de monitorizare.
4. Adăugarea la indicatorii de calitate comercială a serviciului de distribuţie a termenului de 90 de zile de realizare a racordării, inclusiv recepţia şi punerea în funcţiune a instalaţiei de racordare pentru utilizatorii clienţi casnici şi clienţi finali noncasnici ale căror locuri de consum sunt alimentate prin instalaţii de racordare cu lungimi de până la 2.500 metri. Pentru nerespectarea acestui indicator s-a prevăzut un cuantum al compensaţiei de 100 RON, indiferent de nivelul de tensiune sau de categoria utilizatorului (persoana fizică/juridică). Se urmăreşte astfel, îmbunătăţirea activităţii de racordare a utilizatorilor la reţelele electrice de distribuţie.
Adiţional, pentru nerespectarea prevederilor standardului de performanţă, operatorul de distribuţie este sancţionat conform prevederilor Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, cu amendă de la 10.000 RON până la 200.000 RON.
5. Stabilirea unui calendar de implementare a unor echipamente cu rol de monitorizare a continuităţii în alimentarea cu energie electrică şi a calităţii tehnice a energiei electrice. Astfel, a fost prevăzut un calendar gradual pentru montarea de analizoare de calitate astfel încât 100% din staţiile electrice să fie monitorizate cu ajutorul acestor echipamente până la sfârşitul anului 2026, respectiv 100% din posturile de transformare până la 01.01.2028. Acest program de implementare este corelat cu prevederile calendarului de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă a energiei electrice la nivel naţional, aprobat de ANRE, oferind operatorilor de distribuţie concesionari cadrul de reglementare pentru organizarea activităţii şi planificarea investiţiilor în reţelele electrice de distribuţie astfel încât aceştia să asigure un serviciu de calitate tuturor utilizatorilor deserviţi.
6. Stabilirea unor intervale privind preluarea apelurilor telefonice efectuate de utilizatorii reţelei prin centrele de telefonie gestionate de operatorii de distribuţie, şi anume:
- maximum 30 de secunde de la iniţierea apelului de către utilizator  până la preluarea acestuia, fără intervenţia operatorului uman;
- maximum 180 de secunde de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opţiunea de a transfera apelul la un operator uman;
- maximum 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.
Prin această măsură se urmăreşte îmbunătăţirea comunicării între utilizator şi operatorul de distribuţie astfel încât evenimentele semnalate de utilizatori să poată fi preluate cât mai rapid în scopul remedierii, precum şi reducerea timpilor de aşteptare în beneficiul utilizatorilor.
Deşi numărul de apeluri telefonice pentru care nu sunt respectate intervalele de timp menţionate anterior este doar monitorizat, nerespectarea acestor valori poate fi sancţionată conform prevederilor Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012 aplicabile în situaţia nerespectării de către operatorul de distribuţie a prevederilor standardului de performanţă cu amendă de la 10.000 RON până la 200.000 RON.

Pagina 1 din 88